ВЕЋИНА ЖРТАВА ДЕЦА! За пет година на вагонима настрадало 13 особа од удара струје, углавном страдају због СЕЛФИЈА
Због пењања на вагоне, од последица струјног удара из контактне мреже годишње на српским пругама настрадају три до четири особе
Тинејџер (16) задобио је у среду тешке опекотине када га је ударила струја док је, како се сумња, био на вагону на пружном прелазу Клење у Рипњу. Овај случај само је један у низу од укупно 33 колико се од 2016. године догодило на вагонима, а у којима су жртве махом деца.

ЈОВАНА ДОБИЛА КОРОНУ ПОСЛЕ ДВЕ ДОЗЕ - ОВО СУ ЊЕНИ СИМПТОМИ ИЗ ДАНА У ДАН! Велика опомена за све, ево шта је њу ИЗНЕНАДИЛО

СРБИЈА ИЗМЕЂУ ЦИКЛОНА И АНТИЦИКЛОНА! Ново упозорење метеоролога, наша земља ће се наћи на јаком УДАРУ ВЕТРА

НАЈНОВИЈИ ПОДАЦИ! Корона бројке падају, поново велики број преминулих: Бустер доза је свима потребна
Због пењања на вагоне, од последица струјног удара из контактне мреже годишње на српским пругама настрадају три до четири особе, а најчешће је реч о младима. У периоду од 2016. године до септембра ове године од струјног удара на пругама преминуло је 13 особа.
Већини њих заједничко је једно - у жељи за добром фотографијом, односно доказивањем у друштву упуштају се у опасне ситуације несвесно ризикујући сопствене животе. Како за "Блиц" прича Ненад Станисављевић, портпарол "Инфраструктуре железнице Србије" несрећа која се у среду догодила у Рипњу шести је случај у овој години да су се несреће догодиле као последица струјног удара из контактне мреже, која се налази изнад железничке пруге. У тим несрећама, само у овој години, настрадале су две особе, а пет особа је било тешко повређено и са великим опекотинама. Од тог броја, две настрадале и две тешко повређене особе су била малолетна лица.
Несреће
- Од 2016. до данас догодиле су се 33 несреће као последица струјног удара на пругама у Србији, а у њима је настрадало 13 и тешко су повређене 23 особе. Половина од броја погинулих и повређених особа су била малолетна лица. То су углавном тинејџери од 14, 15, 16 година, који се пењу на вагоне, чинећи то углавном из игре и забаве, да би се доказали пред друштвом, или да би направили селфи. Они при томе не увиђају какве опасности то са собом носи - каже Stanisavlljević и наглашава да кроз каблове контактне мреже изнад пруге пролази струја јачине од 25.000 волти, и пењањем на железничке вагоне улази се у струјно коло које може бити удаљено и по неколико метара од контактне мреже.
То доводи до струјног удара, који се готово по правилу завршава трагично или са изузетно тешким повредама и великим опекотинама.
- "Инфраструктура железнице Србије" жали због сваког оваквог случаја, сваке повређене и настрадале особе. Али, железница не може да огради три и по хиљаде километара својих пруга, не може да искључи струју у станицама, нити било какво физичко обезбеђење може да спречи овакве несреће. Примера ради, вагон на који се несрећни дечак јуче попео у железничкој станици Клење, био је у саставу теретног воза, који је био у саобраћају и чекао на укрштање како би наставио даљу вожњу - објашњава Станисављевић.
Он је у име "Инфраструктуре железнице Србије" поново апеловао да се нико не пење на железничке вагоне.
Апел
- На тај начин се угрожава живот. Упоозоравао сам и да се нико не креће по прузи и да се поштују упозорења на опасност од високог напона која постоје у свим железничким станицама. То је једини начин да се овакве несреће и трагедије избегну. "Инфраструктура железнице Србије" наставиће своју акцију коју већ неколико година спроводи у основним школама широм Србије, како би најмлађе основце упозорили на све опасност које са собом носи пруга и контактна мрежа изнад ње, јер едукација и информисање младих представљају једно од најбољих решења за ову појаву, са којом се данас сусрећу и све друге иностране железничке управе - појашњава наш саговорник.
Процена ризика
Због чега тинејџери ризикују своје животе? Према речима психолошкиње Радмиле Вулић Бојовић деца и младе особе нису свесне опасности пењања на вагоне, а постоји и проблем код процене ризика када су млади у у питању.
- Деца до 16 година још нису развила свест о опасностима и немају унутрашње способности да процене колико је нешто опасно. Они можда изгледају зрело, али код њих постоји идеја о свемоћи. Зато је веома важно да сви - родитељи, али и професори, психолози... са њима разговарају и науче их како да се крећу кроз живот, да процењују шта је опасно, а шта није, те и да им помогну да разумеју свакодневницу - наглашава Вулић Бојовић.
Она додаје и да се деца у овакве ствари упуштају јер им је то нека врста изазова.
- Верујем и да хоће ли се неко попети на вагон или не, зависи од детета до детета. Они имају природну потребу да се истакну, а већина деце има природни страх од непознатих ситуација и клоне се тога. Међутим, они који немају страх или га имају у малој дози, покушавају да га преовладају суочавањем са њим, мислећи да је то храброст. То није храброст - наглашава она.
Несреће на вагонима
Август
Дечак (15) тешко је повређен када га је у крајем августа око 20 сати ударила струја на железничкој станици у Шиду. Он је са опекотинама опасним по живот превезен у Клинички центар Војводине у Новом Саду. Овај дечак преминуо је пре седам дана од последица које је изазвао овај струјни удар.
Јул
Петнаестогодишњи дечак из Параћина повређен је у струјном удару, а после збрињавања у ћупријској болници због тежине повреда пребачен за Београд. Дечак је задобио повреде после пењања на вагон воза на трећем колосеку у железничкој станици Параћин.
Мај
Један младић погинуо је на железничкој станици Рума од струјног удара из контактне мреже, када је покушао да се попне на вагон теретног воза.