Двадесет градова обогаћено урбаним вртовима у оквиру пројекта „Никло као ја“
Ове године, пројекат је донео потпуно нове урбане вртове у 10 градова, док је у 10 градова са постојећим баштама вршено унапређење и проширење зелених површина
Пројекат „Никло као ја“, који реализује компанија А1 Србија у сарадњи са Удружењем грађана Еконаут и локалним самоуправама, ове године донео је нове стандарде у очувању урбаних средина кроз формирање и унапређење укупно 20 урбаних вртова широм Србије. Циљ пројекта је да допринесе зеленијим, одрживим градовима, повећа биодиверзитет и инспирише заједнице на активно учешће у очувању природе.
Ове године, пројекат је донео потпуно нове урбане вртове у 10 градова, док је у 10 градова са постојећим баштама вршено унапређење и проширење зелених површина. Нови вртови формирани су у Панчеву, Великој Плани, Ваљеву, Шапцу, Зајечару, Бајиној Башти, Бору, Зрењанину, Крушевцу и Горњем Милановцу. Сви вртови осмишљени су тако да одражавају локалне карактеристике – од сукулентних пејзажа и цветних жбунастих башта до инспиративних простора попут Зеленог успона у Бору, чији изглед је инспирисан планином Ртањ, а на основу предлога ученика ОШ 3. октобар. Истовремено, постојећи вртови у градовима као што су Београд, Ниш и Нови Сад унапређени су додатним садржајима и мобилијаром, обогаћени новим биљним врстама и прилагођени потребама заједница.
Урбани вртови нису само зелене површине – то су места која подстичу повезивање људи и природе, промовишу биодиверзитет и помажу у борби против последица климатских промена. Сваки врт је пажљиво дизајниран како би одговарао специфичним потребама локалних заједница, допринео очувању природних ресурса и створио пријатне просторе за одмор, учење и дружење.
„Пројекат „Никло као ја“ показује како заједничким снагама можемо унапредити урбане средине и допринети очувању природе. Урбани вртови нису само естетски лепи, већ имају и важну еколошку функцију, подсећајући нас на значај одрживости и колективне одговорности,“ изјавио је Владимир Милутиновић, пејзажни архитекта и сарадник УГ Еконаут.
А1 Србија кроз своју ЕСГ стратегију континуирано улаже у постизање дугорочних циљева у области одрживости. Овај приступ не обухвата само пројекте деловања на климатске ризике и заштиту биодиверзитета, као што је „Никло као ја“, већ укључује и дугорочне планове декарбонизације, повећања удела одрживе енергије из сопствене производње, повећања енергетске ефикасности у пословним операцијама и поштовање принципа циркуларне економије. Као водећи прозјумер у сектору телекомуникација, А1 је до сада поставио близу 6.000 соларних панела на 330 локација, што је еквивалент годишњој потрошњи електричне енергије више од 750 домаћинстава. Инвестиције у ОИЕ су део стратешког опредељења компаније и циља постављеног на нивоу целе А1 Групе, који се односи на постизање климатске неутралности до краја 2030.