Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Медијски трендови за 2020. годину

27.12.2019. 12:00
Пише:
Србија Данас
mediji
медији / Извор: Профимедиа/илустрација

Медији се мењају, а време проведено у коришћењу медија се продужава.

То су показали и подаци компаније Ниелсен за први квартал 2019. у којем су корисници дневно проводили 11 сати и 45 минута у интеракцији са медијима – телевизијом, уређајима повезаним са ТВ апаратом, на радију, рачунарима, паметним телефонима и таблет рачунарима – што представља додатни 21 минут излагања медијима на свим платформама у односу на први квартал 2018. године. 

Међу медијским трендовима за 2020. годину које је издвојила Дирецт Медиа Унитед Солутионс, налазе се они који су пренели из претходне године, надограђени кроз микротренд или нову област примене или пак потпуно нови трендови чију ће дужу примену време тек потврдити: 

Видео

 И у Србији, као и у свету, конзумација видео садржаја је у сталном расту. Тако према ТГИ Србија, 76% корисника Интернета конзумира видео садржај, док готово половина интернет корисника гледа видео садржаје преко два сата дневно. Овај тренд препознали су и оглашивачи, па је тако у 2018. готово 20% дигитал микса заузео видео формат. ИАБ Србија је такође заблежио велики раст видеа - чак 53% у 2018. години. Видео ће бити актуелан и у 2020. години, али ће се у оквиру укупног тренда променити одређени микротрендови: 

  • Видео- фирст платформе постају важније од мобиле-фирст
  • Дуже форме видео записа

Иако нема сумње да корисници краће видео записе лакше обрађују, они не омогућавају брендовима да са корисницима успоставе емотивну везу која би на њих оставила трајнији утисак. Дужи видео записи омогућавају приказивање садржаја који ће остати у сећању корисника или допринети њиховој едукацији – било да је реч о производима или вредностима бренда.

Доба свеприсутног ТВ-а 

Спајање интернета и телевизије све више нас води ка свеобухватном трансформисаном медијском искуству. Трендови о којима смо причали прошле године - приступ на захтев, видео на захтев, самостални стриминг, приказивање на више екрана, флексибилне претплате, оригинални садржаји, биће присутни и у 2020. години. Регионални провајдери су схватили значај стиминг платформи које су у 2019. доживеле још већу експанзију. Ако посматрамо иновативно оглашавање на телевизији, Унитед Медиа покренула је пројекат Вида, једини у овом делу Европе који омогућава Addressable ТВ оглашавање. Ово оглашавање је комбиновање најбољих страна телевизије и дигитала, спој у коме се може добити моћ великог екрана и могућности прецизног таргетирања и прецизног мерења са интернета. Специфично за Виду је да је ово једна од три платформе у свету која омогућава мењање рекламних блокова у ливе програму.

televizija
телевизија / Извор: Профимедиа

Инфлуенсер маркетинг 

Расте број утицајних личности на друштвеним мрежама, а самим тим и раст маркетиншке потрошње компанија у области утицајног маркетинга. Инфлуенсери са друштвених медија се код нас највише ангажују у кампањама подизања свести, насупрот светском тренду. Већа промена на нашем тржишту ове године је то што се фокус са Инстаграм инфлуенсера померио више ка Youtube инфлуенсерима.

Објаве са  могућношћу  куповине

Трговина на друштвеним медијима већ је на путу да у свету постане главни малопродајни канал у рангу других медија, као што су веб локације и физичке продавнице. 72% корисника мреже Инстаграм купило је неки производ преко апликације. Како из Србије тренутно није могуће поставити Инстаграм shop, овај тренд је још увек у зачетку. 

Ефемерни адржаји

Инстаграм и Snapchat Сториес представљају савршене примере таквих врста садржаја. Истраживање о Генерацији З које су спровели Дирецт Медиа Унитед солутионс и ИПСОС јасно показује да је пред нама генерација која је анксиозна по питању тога шта други мисле о њима. Зато су за њих погодни ефемерни садржаји - они који се задрже само кратко време и нестану. Према недавном извештају компаније Хоотсуите, 64% маркетара је већ укључило Инстаграм приче у своје стратешке планове или намерава да то учини. 

haker
хакер / Извор: Профимедиа

 Алтернативне платформе

У 2019. години корисници су проводили више времена на платформама као што су Snapchat, Пинтерест и ТикТок, који већ има око 500 милиона активних корисника. ТикТок је рангиран према броју преузимања више од Твитера, Linkedina, Пинтереста и Snapcheta. У јануару ове године, то је била најпреузиманија апликација на Андроид платформи.

Формирање заједница на друштвеним мрежама 

Ако на тему анксиозних генерација, додамо и све већи проблем видљивости садржаја на интернету, није ни чудо да су у 2019. затворене заједнице и групе доживеле свој процват. Један од најбољих примера јесте сајт Reddit који има више посетилаца од Гуардиана, Netflixa и Linkedin и више утицаја од Twitter-a. Само на Facebooku има око 400 милиона активних група. Ако брендови желе да њихово пословање преживи у условима органских друштвених мрежа у 2020. години, оваква врста хуманизације бренда биће неопходна.