НАПОКОН И У СРБИЈИ! Почиње неонатални скрининг - ево шта то тачно значи

31.03.2022. 16:55
Србија Данас/Курир
trudnoća
трудноћа / Извор: Профимедиа

Неонатални скрининг на спиналну мишићну атрофију почиње наредне недеље у гинеколошко-акушерској клиници "Народни Фронт" у Београду.

Неонатални скрининг на спиналну мишићну атрофију је о пилот-пројекат, који ће у гинеколошко-акушерској клиници "Народни Фронт" у Београду трајати годину дана након чега се очекује да би могао бити примењен широм Србије.

Шта је спинална мишићна дистрофија, у којој фази развоја се открива, да ли може да се лечи или се њена прогресија само успорава открили су за телевизију Курир Оливера Јововић, председница НОРБС-а и др Милош Бркушанин, Центар за хуману молекуларну генетику Биолошког факултета.

О ОВОМЕ ЈЕ ПРИЧАО СА МАТЕЈЕВИМ ПРИЈАТЕЉИМА ИЗ СПЛИТА! Ненад Периш открио све па рекао: И даље чекам да видим сина

ПОЗНАТО СТАЊЕ УЧЕНИКА КОЈИ СУ СЕ ОТРОВАЛИ НА ВЕЛИКОМ ОДМОРУ У НИШУ! Локал одмах затворен, ово су навели као могући разлог

СТИГЛИ РЕЗУЛТАТИ ОБДУКЦИЈЕ ТЕЛА ИЗ САВЕ! Хитно се огласио Ненад Периш - имао је да поручи само једно

Подсетимо, спинална мишићна атрофија је болест која настаје као последица лошег избора гена при формирању новог живота.

- Болест настаје јер долази до одумирања нервних ћелија. Те ћелије одумиру зато што им недостаје један протеин који је доста важан за њихово функционисање, а особама недостаје ген СМН1 и управо због његовог непостојање је криво за ово стање. Неонатални скрининг на спиналну мишићну атрофију је један вид превенције. Постоје и други видови. Све терапије су ефиксане само када се примене на време - рекао је др Милош Бркушанин, из Центра за хуману молекуларну генетику Биолошког факултета.

Оливера Јововић, председница НОРБС-а мисли да је ово пројекат који ће се показати успешним.

- Ово је пилот пројекат, јер се ради о само једном породилишту и идеја је да се имплементира у целој земљи у наредном периоду. Заслуга је др Бркушанина, професора Николића са универзитетске дечије клинике у Тиршовој, удружења НОРБС и Министарство здравља и ГАК Народни фронт. Идеја је да се направи тим, да видимо какав ће узорак бити. Потребно је видети на који начин ће цео систем функционисати. Овај пројекат финансирају фармацеутске куће, односно произвођачи лекова. У наредних годину дана би држава требало да све преузме на себе. Сигурна сам да ће држава изаћи у сусрет - рекла је Оливера Јововић, председница НОРБС-а.