Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Нова акција саобраћајне полиције: Почиње НЕЗАМИСЛИВО СТРОЖА контрола коришћења дечјих седишта и везивања појаса

06.06.2018. 08:32
Пише:
Србија Данас/Блиц
Sao Paolo, saobraćaj
Сао Паоло, саобраћај / Извор: Профимедиа

Репресија има највећи ефекат на возаче

Троје малишана погинуло је на путевима од почетка године, а саобраћајна полиција ускоро ће пооштрити контролу коришћења дечјих седишта и везивање старије деце на задњем седишту.

Од почетка године у саобраћајним несрећама живот је изгубило 188 људи, а то је за 18 мање него у истом периоду прошле године. Иначе, од 3. априла, кад су почеле да се примењују Измене закона о безбедности у саобраћају, па до 3. јуна, погинуло је 65 одсто или 31 особа мање у односу на исти период лане.

Пошто је то очигледан доказ да репресивне мере дају резултат, у саобраћајној полицији су одлучили да пооштре контролу коришћења дечјих седишта и везивања појаса на задњем седишту. Поготово што поражавајућа статистика показује да се свега два од 10 малишана у Србији вози у ауто-седишту, а да тек сваки десети путник користи појас на задњем седишту.

- Контролу коришћења дечијих седишта и везивања појасева на задњем седишту обављаће полицајци на моторима и пресретачи на аутопуту, али и на наплатним рампама и у близини вртића и школа. Такође, на наплатним рампама полицајци ће пешице пролазити поред возила у колони и контролисати да ли су малишани у дечјим седиштима и везани. Казна за невезано дете у возилу износи 10.000 динара и сноси је возач. То ће бити континуирана акција, а не краткорочна – наглашавају у саобраћајној полицији.

Dete vezano pojasom u autu
Дете везано појасом у ауту / Извор: Профимедиа/илустрација

Директор Комитета за безбедност у саобраћају Дамир Окановић слаже се да у Србији репресија има највећи ефекат на возаче.

- Смањење броја погинулих на путевима резултат је пре свега рада саобраћајне полиције, пооштреног закона и ефикаснијег рада судова, који сада по хитном поступку изричу казне возачима за насилну вожњу. Возачи и сувозачи су почели да користе појас , то све чешће чине и они који седе позади, али нажалост и даље велики број деце не седи у ауто-седишту или се не везује, што је јако лоша и опасна навика родитеља. Због тога су нам неопходне едукативне кампање како бисмо променили свест људи о значају ауто-седишта и појаса – објашњава Окановић.