Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ОПРЕЗ! НОВА ИНТЕРНЕТ ПРЕВАРА КРУЖИ СРБИЈОМ: Све почиње ако кликнете на ОВУ ПОРУКУ

22.01.2024. 20:12
Пише:
Србија Данас/Блиц
internet
интернет / Извор: Фото: Shutterstock

Слична превара појавила се и почетком године.

"Ваш пакет је стигао на складиште и не може бити достављен због непотпуне информације о адреси", "Адреса вашег пакета је погрешна, потврдите адресу. Копирајте линк и отворите га посебно".

"УВЕК ЈЕ БИЛА МАЛТРЕТИРАНА ЗБОГ КИЛАЖЕ" Мајка преминуле Британке НЕУТЕШНА: "Не желим да се ово деси мојој другој ћерки"Foto: Printscreen/Facebook/Morgan Maria Ribeiro

"УВЕК ЈЕ БИЛА МАЛТРЕТИРАНА ЗБОГ КИЛАЖЕ" Мајка преминуле Британке НЕУТЕШНА: "Не желим да се ово деси мојој другој ћерки"

ОВО ЈЕ ДЕВОЈКА КОЈА ЈЕ ПРЕМИНУЛА У БЕОГРАДУ: Њен дечко открива језиву причу из авиона: "ИМАЛА ЈЕ ЈАКЕ БОЛОВЕ И СВЕ ЈЕ ТЕЖЕ ДИСАЛА"Devojka

ОВО ЈЕ ДЕВОЈКА КОЈА ЈЕ ПРЕМИНУЛА У БЕОГРАДУ: Њен дечко открива језиву причу из авиона: "ИМАЛА ЈЕ ЈАКЕ БОЛОВЕ И СВЕ ЈЕ ТЕЖЕ ДИСАЛА"

ОГЛАСИО СЕ ЗДРАВСТВЕНИ ЦЕНТАР ПОВОДОМ СЛУЧАЈА ПОРОДИЉЕ: Покренут поступак унутрашње контроле trudnica

ОГЛАСИО СЕ ЗДРАВСТВЕНИ ЦЕНТАР ПОВОДОМ СЛУЧАЈА ПОРОДИЉЕ: Покренут поступак унутрашње контроле

Уколико сте добили овакву поруку на мејл или у СМС формату, никако не претражујте или кликћите на линкове који се наводе на крају порука, јер је ово најновија интернет превара која кружи Србијом.

Поруке стижу са бројева који нису подржани у земљи, као и са линкова који не воде ни до какве постојеће странице. Поред овога, превара је логична и по лошем преводу, обично на ћирилици или мешању ћирилице и латинице.

Надлежни апелују да се пажљиво читају поруке због оваквих грешака, јер је веома лако брзоплето или са непажњом реаговати — поготово у ери интернет продаје.

"Ваша пошиљка још није испоручена"

Слична превара је забележена и почетком године, када су наводно стизали апели Поште Србије, са истим малверзацијским линком, који води до финансијске грешке.

- Ваша пошиљка још није испоручена. Желели бисмо да вам скренемо пажњу да постоји неизмирени дуг за доставу вашег пакета. Нажалост, због неплаћених трошкова нисмо били у могућности да довршимо процес доставе. За пакете тежине до 3 килограма трошкови доставе износе 760 динара - гласиле су тада поруке, док су линкови водили до лажних страница.

Из ЈП Пошта Србије су саопштили да су обавештени о најновијем покушају злоупотребе логотипа и имена овог предузећа путем лажних мејлова и подсећају да да овај начин никада не комуницирају са корисницима нити траже било каква онлајн плаћања за реализацију услуга. Случај је као и сви пређашњи, одмах пријављен Националном ЦЕРТ-у.

- У питању је фишинг превара - покушај крађе података грађана. Мејлови и поруке стижу са адреса и садрже линкове ка страницама које нису у власништву Поште Србије, а на којима се тражи уплата новца путем платних картица. Грађанима саветујемо да буду опрезни, да не отварају линкове у примљеним мејловима и да не уносе своје податке. Уколико ипак открију податке са платне картице, неопходно је да се одмах обрате банци како би картица била блокирана и издата нова, а уколико открију корисничко име и лозинку неопходно је да лозинку у што краћем временском периоду промене - рекли су у Пошти Србије.

Шта ако сте преварени

У случају да грађани ипак унесу податке са картице на одређени сајт, неопходно је да се без одлагања јаве својој банци и блокирају даље коришћење картице, а након што обавесте банку о злоупотреби, ризик извршења наредних трансакција (након блокаде картице) прелази на банку која је издала платни инструмент.

- Корисници се банкама могу обратити писаним приговором по упутствима на интернет страницама своје банке. Уколико не буду задовољни одговором банке или им тај одговор не буде достављен у року од 15 дана од дана подношења приговора, корисници могу упутити притужбу НБС путем следећег линка: https://nbs.rs/sr_RS/ciljevi-i-funkcije/zastita-korisnika/prigovor/. Грађанима је доступна и брошура "О чему треба водити рачуна при коришћењу платних картица на интернету", коју је издала НБС ради информисања јавности са корацима које грађани могу предузети како би безбедно користили финансијске производе и плаћали услуге на интернету – саветују у НБС.

Контакт центар Поште

У Пошти наводе да је и раније било покушаја преваре и да су сви случајеви пријављивани надлежним службама. Грађанима је у случају било какве недоумице на располагању страница Онлајн безбедност на корпоративном сајту Поште Србије https://posta.rs/cir/online-bezbednost/tipicne-onlajn-prevare.aspx као и Контакт центар са бројевима 0700 100 300 и 011 3607 788, који је на располагању радним данима од 8 до 20 часова и суботом и недељом од 8 до 15 часова.

Извор: Србија Данас/Блиц