Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

ОБЕЛЕЖЕН ПОЧЕТАК ПЕТОГ ЦИКЛУСА ПРОЈЕКТА "ЗАСАДИ ДРВО"

02.10.2023. 09:52
Пише:
Промо
Zasadi drvo
Засади дрво / Извор: Фото: Петар Алексић

Циљ је 200.000 нових садница и озелењавање осам локација широм Србије

У петак, 29. септембра, званично је обележен почетак пете сезоне пројекта „Засади дрво“, чији су покретачи Адриа Медиа Гроуп (која је у међувремену интегрисана у компанију WMG) и дм дрогерие маркт. У наредних седам месеци планирана је садња нових 200.000 садница и озелењавање осам градских локација широм Србије, а захваљујући ванредно родној години, у предстојећем циклусу фокус ће бити на сакупљању семена. Слоган пете сезоне гласи ЗАСАДИ ДРВО - ПРОМЕНИ СВЕ(С)Т и илуструје примарни циљ пројекта, а то је промена свести и навика грађана. 

На догађају у парку Ушће говорили су представници компанија које су покренуле пројекат „Засади дрво“: Ирена Петровић, менаџерка за корпоративне комуникације и одрживост компаније WMG, и Светлана Јовановић Митић, ресорна менаџерка маркетинга и комуникација дм Србија и Северна Македонија. Пету сезону званично су отворили амбасадори пројекта, глумица Анђела Јовановић и атлетичар Михаил Дудаш, а овом приликом уручене су захвалнице појединцима који су допринели реализацији највећег пројекта масовне садње „Засади дрво“ у претходним сезонама. Након официјелног дела, гости су уживали у наступу гудачког квартета и коктелима, а посебно интересовање изазвао је Жирко, маскота пројекта „Засади дрво“.

Irena Petrović
Ирена Петровић / Извор: Фото: Промо

Ирена Петровић, менаџерка за корпоративне комуникације и одрживост компаније WMG, представила је новоформирану компанију и истакла да је нови слоган „Лидери у трансформацији“ у складу с циљевима пројекта „Засади дрво“. „Одрживост не само да остаје важна тема већ је постављена као приоритет у свим аспектима пословања компаније WMG. То потврђује и моја нова функција, која у називу има одрживост, јер ћемо се убудуће још озбиљније посветити активностима које позитивно утичу на заједницу и планету“, рекла је Петровићева и истакла да је пројекат „Засади дрво“ много више од броја посађених садница или озелењених локација. „Јако су важне поруке које шаљемо. Од пресудне важности је сарадња партнера окупљених око заједничког циља, затим укључивање образовних институција јер је едукација услов за промене које желимо. Посебно смо поносни на наше запослене и бројне грађане волонтере, који су наши најзначајнији промотери јер дају лични допринос за зеленију и здравију будућност“, закључила је Ирена Петровић.

Zasadi drvo
Засади дрво / Извор: Фото: Промо

Светлана Јовановић Митић, ресорна менаџерка маркетинга и комуникација дм Србија и Северна Македонија, изјавила је да „са задовољством и поносом обележавамо почетак пете сезоне пројекта Засади дрво – највеће акције пошумљавања у Србији“ и додала: „Након сјајних резултата и рекорда које смо поставили претходних година, циљ нам је да у овој сезони посадимо 200.000 нових садница и тако се приближимо првом милиону засађених стабала! Наша мисија од самог покретања ове акције је озелењавање окружења, али и подизање свести о еколошкој одговорности, због чега ћемо наставити да се предано бавимо и едукацијом грађана, посебно оних најмлађих. Партнерство са WMG-om, као и сарадња са институционалним партнерима, јачају заједничке напоре ка покретању позитивних промена у свету у ком живимо. Зато позивамо све да се придруже нашој растућој еколошкој породици, како бисмо заједно изградили здравију, одрживију будућност за планету и све будуће генерације“, поручила је Јовановић Митић.

Да подсетимо, током четири циклуса пројекта „Засади дрво“, захваљујући партнерима и волонтерима, посађено је више од 600.000 садница на 350 локација широм Србије. 

Zasadi drvo
Засади дрво / Извор: Фото: Промо

Паралелно са акцијама садње, реализују се бројне активности за промоцију еколошке одговорности у циљу стварања одрживе будућности. Посебна пажња посвећује се деци: две године заредом организована је садња у свих 1.215 основних школа у Србији, реализоване су бројне едукативне радионице и конкурси, поклоњена су два мурала – један Београду, а други основној школи у Чачку.

Акцију садње стабала покренули су Адриа Медиа Гроуп (која је у међувремену интегрисана у компанију WMG) и дм дрогерие маркет, уз подршку Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде – Управа за шуме, Министарства просвете, науке и технолошког развоја, ЈП „Србијашуме“, ЈП „Војводинашуме“, Покрета горана Србије, Привредне коморе Србије, Ботаничке баште „Јевремовац“, Биолошког факултета Универзитета у Београду, Шумарског факултета у Београду, Шумарске школе Краљево, Завода за заштиту природе, Покрајинског секретаријата за урбанизам и заштиту животне средине и Института за шумарство. Од ове сезоне партнер пројекта „Засади дрво“ је и ЈКП „Зеленило Београд“.