Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Преко 20 година живота проведемо испред екрана! EXIT и УНИЦЕФ започели сарадњу у циљу унапређења менталног здравља младих и покренули кампању "Живи уживо"

29.06.2023. 14:15
Пише:
Промо
Exit
Exit / Извор: Фото: EXIT Промо

Специјално на дан када је рођен фестивал, 29. јун, EXIT фондација и УНИЦЕФ започињу вишегодишњу и свеобухватну сарадњу, која је усмерена на подизање свести о важности бриге о менталном здрављу младих.

Ово је једна од најважнијих тема данашњице јер нарушено ментално здравље представља водећи узрок болести, инвалидитета и социјалне искључености, док су истински разговор, блискост и повезаност једни од кључних ресурса за његову стабилност.

Зато EXIT и УНИЦЕФ, уз подршку маркетиншке агенције McCann Београд, овом кампањом настоје да укажу на огроман значај контакта уживо за ментално здравље, поготово у дигиталном добу код младих људи. Прва фаза кампање, под називом „Живи уживо“, фокусирана је на дигиталну зависност и хитно скретање пажње на алармантне размере које је она достигла. Иако нам технологија изузетно олакшава свакодневни живот и комуницирање, све је тања граница између њеног корисног и угрожавајућег коришћења.

Процењује се да милијарде људи широм света пате од дигиталне зависности, те да је она заступљенија од свих других облика зависности заједно. Тренутно се у свету користи око 6,8 милијарди мобилних телефона, а подаци показују да преко 65 одсто светске популације показује знакове номофобије, тј. зависности од ових уређаја! Тренутна процена просечног времена проведеног пред мобилним, компјутерским и ТВ екранима износи преко невероватних 20 година животног века, док просечан корисник мобилног телефона додирује овај уређај 2.617 пута дневно!

Статистике кажу да типична одрасла особа проведе око осам сати и 45 минута дневно пред екраном, те да више од половине власника мобилних телефона никада не гасе свој телефон – 24 сата, седам дана у недељи, 365 дана годишње.

„Story истекне, а права прича је ту за цео живот“ (А труе story ластс а лифетиме) слоган је прве фазе кампање, која има за циљ да укаже на све оне незамењиве тренутке које проводимо са блиским људима и насамо, а који живот чине аутентичним и стварним, и једино се уживо могу искусити.

С друге стране, прекомерно провођење времена пред екранима, на друштвеним мрежама, као и у свету видео-игара, повезано је са бројним менталним тешкоћама и поремећајима, док дигитални идентитет и дигитални свет постају важнији од стварног живота, поготово код младих људи.

- Колико год спознаја о распрострањености дигиталне зависности делује застрашујуће, истовремено је и прилика за увид и освешћивање. На нашим догађајима масовно виђамо телефоне у ваздуху, али исто тако видимо и дружење, упознавање, загрљаје, аутентичност, блискост, додир, контакт уживо. Зато верујемо да је могуће и неопходно направити баланс, а корак пре тога је свест о ситуацији у којој се налазимо - поручују из EXIT фондације.

- Са EXIT фондацијом смо склопили партнерство како бисмо кроз један од највећих фестивала на свету скренули пажњу и послали поруке младим људима о значају повезивања, неговања позитивних односа и вођења бриге о менталном здрављу. Добро ментално здравље и психосоцијално благостање су од суштинског значаја за све нас да бисмо напредовали и имали испуњен живот - истиче Deyana Костадинова, директорка УНИЦЕФ-а у Србији.

Отуђеност, усамљеност, депресивност, анксиозност, дигитално насиље и злостављање, доживљај неважности и нестабилна слика о себи – само су неке од свакодневних тема у психотерапијској пракси. Стварање комплетног дигиталног идентитета насупрот стварном, илузија повезаности и пријатељства без стварне блискости, довела је до тога да су млади људи усамљенији, депресивнији и анксиознији можда више него икада. Кампања је усмерена пре свега ка њима, али и свима које занима тема менталног здравља, а у вези с тим и дигиталне зависности.

Свима њима доступан је сајт lifeislive.org, који ће током ове дугогодишње акције бити испуњен едукативним садржајима. Кампања усмерава и на УНИЦЕФ-ову и ОПЕНС-ову платформу svejeok.rs, на којој се налазе корисне информације о проблемима с којима се млади сусрећу и провереним начинима за њихово решавање. Платформа СВЕ ЈЕ ОК нуди младима едукативне и интерактивне текстове, а уколико осете потребу, могу анонимно и бесплатно да разговарају са стручњацима путем чета, телефона или да договоре онлајн саветовање у оквиру секције ПОДРШКА.

Овом сарадњом EXIT и УНИЦЕФ настоје да младима покажу да имају подршку у успостављању равнотеже у менталном здрављу, али и прављењу баланса између виртуелног и стварног живота. Сајт lifeislive.org ће током ове вишегодишње кампање бити на располагању свима који су вољни да се едукују, да пруже или потраже помоћ. Јер једини прави „story“ је прича за цео живот.