Разликујете ли УПОТРЕБЉИВО ДО и НАЈБОЉЕ УПОТРЕБИТИ ДО? Због ове грешке бацате здраве производе
Иако један од ових датума подразумева последњи дан када је производ безбедан за употребу, а други да се храна може конзумирати, али да је прошло време када је била најбољег квалитета
Европска унија најавила је нова правила о означавању рока трајања која би требало да се усвоје до краја следеће године услед чињенице да се чак 10 одсто бачене хране нађе у смећу због лошег разумевања датума на декларацији.

"КЛЕЧИМО ПРЕД ВАШОМ ДОБРОТОМ" Горе друштвене мреже - Грци не могу да захвале нашим ватрогасцима на помоћи - БРАТСКА ПОДРШКА (ФОТО)

НИКОЛА ЈЕ БЕЗ ПРЕМЦА: Поправља сваку пољопривредну машину, чак и оне од којих су власници дигли руке

КОМЕ БИ ПАЛО НА ПАМЕТ ДА КАЖЕ НЕШТО ОВАКО: Кум одржао говор на свадби - расплакао деверуше и истеран са славља!
До овог податка дошла се истраживањем Агенције за заштиту потрошача Белгије " „Тест ашатс”. Закључак овог истраживања је да су многи купци збуњени шта подразумевају напомене "употребљиво до" и "најбоље употребити до", због чега храну код које је истекао неки од ових рокова најчешће бацају.
Иако један од ових датума подразумева последњи дан када је производ безбедан за употребу, а други да се храна може конзумирати, али да је прошло време када је била најбољег квалитета, већина потрошача не зна разлику, због чега радије баца него конзумира производе.
С обзиром на то да је сада познато и колико би због тога хране могло да се сачува и не заврши на отпаду, европска удружења покушавају да пронађу решење и спрече ову лошу праксу.
Проблем је и то што произвођачи и удружења користе различите ознаке и објашњења и тиме збуњују купце. Како преноси "Јуроњуз", белгијско најстарије удружење за заштиту потрошача, саопштило је да се на појединим производима два датума рока трајања производа користе заједно, што посебно збуњује потрошаче.
Интересантно је и то да је са неколико великих произвођача покренута кампања преко које се људи охрабрују да пробају храну и сами закључе да ли је у року или не.
Произвођачима се такође сугерише да на својим производима креирају и налепнице које би купце позивале да пробају производ, верују својим чулима и тако га тестирају.