Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

СЛАЂАН ПРЕВАРИО БРОЈНЕ ТУРИСТЕ ИЗ СРБИЈЕ: Уплатили летовање у Грчкој, пред полазак УСЛЕДИО ШОК

26.07.2021. 19:04
pefkohori
пефкохори / Извор: Фото: Shutterstock/Facebook/Live фром Грееце

Разрађена шема преваранта из Босне и Херцеговине

У јеку туристичке сезоне и одмора неколико држављана Србије доживело је велику непријатност када се испоставило да ће уместо у апартман на грчкој обали - морати да иду у полицију. Наиме, мушкарац с подручја Босне и Херцеговине се већ дуже време на друштвеним мрежама представља као власник апартмана, али након што му клијенти уплате новац преко Вестерн Униона, он их блокира, угаси профил и наставља с даљим пецањем породичних људи жељних одмора.

Travelland вас води у Грчку: ХОТЕЛИ 4*, 5* од 560€ за 7 полупансиона

ХИТНО САОПШТЕЊЕ РХМЗ: Смрачиће се од облака, пљуснуће јака киша - ови делови Србије на удару у наредна два сата

ИЗГЛЕДА УЖАСНО! "Ужичким морем" плута свашта, купачи остали без омиљеног места за уживање

Превара је откривена када се једна од оштећених јавила администраторима Фејсбук групе "Ливе фром Грееце" с молбом да се њено искуство објави, а у намери да друге спасе непријатности. Жена је такође хтела и да се утврди колико породица је преварено од стране Слађана Ј. с подручја Босне и Херцеговине.

Разрађена превара

Наиме, он се на овој друштвеној мрежи оглашавао као власник апартмана, прво у Пефкохорију, а онда и у Ханиотију, где је за име профила бирао имена непостојећих вила. До овог тренутка, постоји сазнање да је извршио три преваре и један покушај преваре. Извесни Слађан успео је да противзаконито приходује 900 евра, по 450 евра од две породице, а према речима једне од оштећених, успео је из новчаника на исти начин да извуче чак 700 евра.

Приликом оглашавања, Слађан је користио слике луксузних и модерних смештаја из Грчке и Хрватске проглашавајући их за смештај у Пефкохорију, односно Ханиотију. Када би дошао до жртве, принцип рада је био исти. Кроз разговор им је сугерисао како је јефтиније по њих да му уплате целокупну суму на рачун, јер тако остварују попуст на лежаљке, како на базену у склопу хотела, тако и на плажи у близини апартманског смештаја.

Након што се апел појавио у јавности захваљујући администраторима групе "Ливе фром Грееце" који живе и раде на територији Пефкохорија и Ханиотија, утврђено је да се апартмани за које је Слађан Ј. слао локације, па чак и слике са Гугла, које је сам убацивао у овај претраживач, не поклапају ни са именима, али ни са изгледом апартмана које је оглашавао и нудио туристима из Србије.

Накнаду за летовање потраживао је уплатом преко сервиса за слање новца. Наиме, он је оштећенима слао фотографију картице с логотипом, име и матични број, тражећи од њих да му уплате новац. У оба случаја дао је различите локације, као и матичне бројеве. Када би се трансакција извршила и он јавио да је новац подигнут, наступило би исти сценарио. Комуникација би се временом смањивала, како се ближио датум путовања, а на крају, када би га питали за информације везане за попуњавање ПЛФ-а, Слађан Ј. би гасио телефон и брисао профил са кога се оглашавао.

"Послао нам је слике, смештај нам се допао"

Жена из Београда испричала је како је дошло до контакта с преварантом са подручја Босне и Херцеговине.

- Оглашавао се на групи па сам га тако нашла. Контактирала сам са њим преко профила Апартман Грцка. Информативно сам га питала да ли има слободан смештај и која је цена, он је рекао да има и да је цена 45 евра ако се иде на 10 дана, а 50 евра ако се иде на мање од 10 дана. Послао нам је слике смештаја, вила је била на плажи, нама се то допало и цена нам је исто одговарала.

Након начелног договора који је ишао писменим путем преко Фејсбука, а у којем им је показао "смештај" у Грчкој, "Слађан" је започео разговор око новца. Оно што наша саговорница у том тренутку није знала јесте чињеница да је уместо слика апартмана у Грчкој, гледала фотографије једног од одмаралишта у Хрватској, који је стилом подсећао на куће и апартмане карактеристичне за грчку обалу.

- Рекао нам је да му уплатимо што пре ако желимо да резервишемо смештај, да можемо да уплатимо 30% или целу суму ако желимо и лежаљке, с тим да је огромна гужва и да они имају приватну плажу али издају лежаљке које су дневно 15 евра. Ми смо му уплатили цео износ јер нам се више исплатило тако него да плаћамо дневно. Новац је подигао убрзо после уплате, после тога је комуницирао нормално, с тим што смо му тражили да нам сними апартман.

У тренутку када су га питали за изглед смештаја, "Слађан" је почео да избегава комуникацију, с образложењем како је заузет пошто има пуно посла.

- Како нам је рекао, био је заузет, стално је возио и одвозио госте. Чули смо се на аудио-позиву и деловао је нормално и уверљиво. После сам му тражила контакт телефон и послат ми је, с тим да га зовем само ако је неопходно и да нема више времена за дописивање, пошто мора да да иде по госте. Наш долазак у његов апартман, био је уговорен за 27.7.

По већ разрађеном шаблону, преварант је послао свој матични број, име, картицу, што је, како нам је рекла, њој било довољно да му поверује. Да од мора ове године неће бити ништа, макар када се ради о летовању код Слађана Ј, схватила је када је његова превара изашла на видело.

- Послао ми је матични број, мислила сам да је то довољно. Било ми је сумњиво када сам видела да избегава да пошаље видео апартмана и онда сам прочитала на групи обавештење о превари и схватила сам да смо и ми део преваре, с тим што је нама представљао другу вилу која се наводно звала Вила Јована - каже Београђанка.

Како је рекла, против Слађана Ј. поднеће пријаву због преваре, иако не верује да ће успети да поврати новац који су она и супруг уплатили. Нада се само да ће он бити приведен пред лице правде, те и адекватно кажњен за своју превару којом је оштетио непознати број грађана Србије.

Друга жена, из околине Београда, а која је и раскринкала овог преваранта, испричала је како се на овај начин потражње смештаја одлучила након што је прошле године имала добро искуство.

- Знате, раније смо ишли преко агенција, и онда је прошле године моја мајка преко друштвених мрежа нашла неки апартман и имали смо добро искуство иако нисмо отишли на море. Наиме, жена која је била власница, а којој смо уплатили аванс, када се Грчка затворила за наше туристе због короне, питала нас је да ли желимо да нам врати новац или да пребацимо за нову сезону, односно, за 2021. годину. Узела сам новац, тако је било лакше и њој и нама. Поучена тим искуством, ове године сам покушала исто тако да нађем смештај за супруга, дете старо седам година и мене. Али, ето, испало је да смо овај пут наишли на преваранта.

Када је на Фејсбуку укуцала жељени појам, међу првима јој се приказала наводна Вила Mary, односно, смештај који је оглашавао преварант Слађан Ј. Када су ступили у комуникацију, ништа није говорило да се ради о могућој превари.

- Чули смо се око седам ујутру. Тражиа сам преко Фејсбука, укуцала сам апартмани Пефкохори, и он ми је изашао. Разговор је текао најнормалније, деловао је као професионалац. Слао нам је слике, а када смо уплатили новац, после пар дана, тражила сам му локацију да попунимо ПЛФ, тада ми је послао две слике са плаже и локацију са Гугл мапа. Вилу нисам директно видела на мапи, јер је била окружена неким тујама, неким растињем, те нисам лепо могла да је видим. Дан је коштао 45 евра, и навела сам му да нам је битно да је соба трокреветна, то нам је било битно због детета. Рекао ми је да има и да му је од 4. августа слободан апартман. У први мах нама је више одговарала нека средина августа, али и ово нам је било ок. Рекао је да тај дан испраћа претходне госте и да је смештај слободан, па је деловало легитимно - каже жена.

"Нестао је са месинџера и Воцапа"

По устаљеном шаблону преваре, Слађан Ј. је и њој понудио две опције, авансну уплату, али и уплату целокупног износа аранжмана, с тим што ће на тај начин добити на коришћење лежаљке на базену у склопу смештаја и на самој плажи гратис.

- Чули смо се око три сата преко порука, он ми је све лепо објаснио, рекао да вила има базен, те и да ако уплатимо одмах цео износ, имамо лежаљке гратис, а да су овако, ако уплатимо само аванс, 15 евра по дану. Ишла сам логиком никада никога у животу нисам преварила, зашто би ико мене, те сам пристала на то да му исплатим целу суму унапред. Јер, знате, тих 15 евра по дану је пуно, овако нам је доста значило - каже преварена Српкиња.

Када је новац уплаћен на име Слађана Ј. , почеле су да се дешавају чудне ствари, али које превареној жени и даље нису палиле црвену лампицу. Као и у првом случају, он је почео да не одговара ревносно на позиве и поруке, а и када је то чинио, било је то кратко и на брзину.

- Када сам му уплатила новац, чули смо се још у неколико наврата. Била је нека прича да ће можда поново бити затварања граница за наше туристе и интересовало ме је шта се дешава. Звала сам га два пута, није ми се јавио. Мислила сам, ок, сезона је, гужва је, ради, јавиће се. Јавио се тек 11. јула, након два дана. Ту сам се мало смирлила.

Да нешто заиста није како треба, схватила је након пар дана, пошто је босански број који је Слађан Ј. користио на Воцапу, био неактиван.

- Окренем број директно, јер се није јављао на поруке које сам слала на Воцап. Није се јављао пар дана, опет размишљам, босански број, вероватно има грчку картицу, али број на Воцапу може да остане на другом, није то неки проблем. Вероватно се зато не јавља. Али ђаво ми не да мира, позовем ујака који ради при полицији и све му објасним. Ал' опет, размишљам, можда се јави, већ се није јављао неко време, нећу да правим фрку и драму - прича она.

Пре него што је упутила поруку Фејсбук страници "Ливе фром Грееце", она је поново покушала да ступи у контакт са Слађаном. Тада је схватила да му је налог који је користио на Фејсбуку, деактивиран.

- Цео дан сам га звала. Онда сам узела да му пишем на Фејсбук, где смо се први пут чули. Случајно сам погледала слику на профилу и приметила сам да је бела, а ту је раније стајала слика виле. Тада сам схватила да смо преварени. Куцала сам после тога на свим групама везаним за Грчку име његове виле, његово име, али ми ништа није изашло.

Након свега, она, супруг и њихово дете ипак су одлучили да иду на море и то истог датума када им је уговорен смештај преко преваранта из Босне и Херцеговине. Како нам је рекла, поднеће пријаву против Слађана Ј. и нада се да ће полиција Србије и Босне и Херцеговине брзо да га лоцира и приведе.

- Ово нам је било за наук. Поново смо уплатили море, али овај пут преко агенције. Идемо чак и истог датума и у исто место, Пефкохори.