ШТА СЕ ДЕШАВА АКО ГРОМ УДАРИ У АВИОН: Путници то и не примете, а због модерне технологије гром не може да сруши авион
Уколико идете на путовања идете авионом сигурно сте се бар једном запитали да ли гром може да удари у авион и шта ће се у том случају десити
Оно што је важно на почетку да знате је то да су авиони конструисани тако да им удари грома не могу ништа. Неписано правило је да гром удара у крајеве авиона, попут врха крила или носа авиона, а струја путује кроз метално кућиште авиона пре него што га напусти на другом крају, на пример, на репу.

Уколико желите да вам путовање авионом буде максимално пријатно и безбедно, ево како треба да се понашате

Ове чињенице сигурно нисте знали о авионима, а чине их најбезбеднијим местима на планети

Ево зашто се на аеродрому можете осећати најбезбедније
Према проценама стручњака сваки авион једном годишње удари гром, а пилоти наводе да громови ударају авионе далеко чешће него што то путници то знају, односно примете. Може се рећи да сваки авион у просеку удари гром једном у две године али они су конструисани тако да то за њих не представља никакав проблем. Понекад се може догодити да дође до спољашњег оштећења – да се појави тзв. површинска „улазна или излазна рана“ или да дође до мањих оштећења на електричним системима, али по правилу гром оставља иза себе мало или нимало доказа да се ишта догодило.
Важна чињеница је да се ниједан авион од 1963. године није срушио због удара грома, јер је напретком технологије и захваљујући модерним конструкцијама омогућено формирање Фарадејевог кавеза и на тај начин спречено да дође до било које несреће.
Модерни авиони су направљени од лаганог карбонског материјала, а прекривени су танким слојем бакра што их чини веома добрим Фарадејевим кавезом.
Шта је Фарадејев кавез
Фарадејев кавез представља заштиту од електричног поља, простор ограничен неким проводником, или мрежом направљеном од материјала који је проводник. Унутар Фарадејевог кавеза није могућ пријем радиоталаса (радио, ГСМ), штити од удара муње, а на том принципу раде и громобрани.
То значи да је простор унутар метала, дакле тамо где су путници, заштићен од електричних струја. Што је још важније, резервоари за гориво у крилима нису изложени варницама муња, а околни метал, спојнице, улазна врата, капе на отворима за сипање горива, такође, су у стању да издрже удар грома што може значити температуру и до 30.000 степени Целзијуса.
У пракси, до удара ће најчешће доћи када авион пролази кроз олујни облак, на висини између два и пет километара од тла, али најбитније је да путнике то уопште не треба да брине. Некада се може догодити да чују одређену буку или да виде бљесак светлости кроз прозор али неће осетити ништа.
Дакле, уколико вас брину удари грома у авион, оно што је сигурно - ваше превозно средство се неће срушити због грома, а постоји велика шанса да те ударе и не приметите.