Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ ЗА ВОЗАЧЕ: Како да знате да ли ће ваш аутомобил проћи технички преглед - ОВО ЈЕ КЉУЧНО!

25.04.2021. 17:24
Пише:
Србија Данас/Ало
automobil
аутомобил / Извор: Профимедиа

Многи власници нису сигурни да ли је њихов аутомобил произведен са катализатором или ДПФ-ом.

Према правилнику о техничким условима, возила морају имати катализатор ако су са њим произведена, што значи да катализатор као и ДПФ не треба накнадно уграђивати на аутомобиле који их никада нису имали.

ХИТ ОБЈАВА СРПСКИХ ЦАРИНИКА: Неверица запослених због начина на који је шверцер покушао да сакрије новац! (ФОТО)

ХИТ ОБЈАВА СРПСКИХ ЦАРИНИКА: Неверица запослених због начина на који је шверцер покушао да сакрије новац! (ФОТО)

ВЕЛИКИ ПОЖАР У ЗЛАТИБОРСКОМ СЕЛУ: Ватрогасци и мештани се управо боре са стихијом, пламен прети да дође до КУЋА!

ВЕЛИКИ ПОЖАР У ЗЛАТИБОРСКОМ СЕЛУ: Ватрогасци и мештани се управо боре са стихијом, пламен прети да дође до КУЋА!

ОБЈАВЉЕН ЗАСТРАШУЈУЋИ ВИДЕО: Снажна експлозија бомбе код Ковина, тресло се километрима (ВИДЕО)

ОБЈАВЉЕН ЗАСТРАШУЈУЋИ ВИДЕО: Снажна експлозија бомбе код Ковина, тресло се километрима (ВИДЕО)

Многи власници нису сигурни да ли је њихов аутомобил произведен са катализатором или ДПФ-ом.

Професор Драган Кнежевић са Катедре за моторе Машинског факултета у Београду каже да се то да ли возило има систем накнадног третмана издувних гасова може проценити на основу његовог годишта.

- Еуро 1 норма је уведена у јануару 1992. године, па Еуро 2 норма 1995, а Еуро 3 2000. године, односно 1998. и 1999. код неких произвођача, тако да је код нас критична та Еуро 3 норма, где сва возила са бензинским моторима имају катализаторе, возила са дизел моторима имају оксидационе катализаторе, али ретко које возило има филтер честица односно ДПФ - објашњава Кнежевић.

Каже да је 2005. година уведена норма Еуро 4, код које сва возила са бензинским моторима имају катализаторе, возила са дизел моторима оксидационе катализаторе и скоро сви де-пе-еф осим најслабијих верзија дизел мотора.

- Еуро 5 возила од 2009. године имају комплетан систем накнадног третмана, осим неких најслабијих дизел мотора. Еуро 6 норма је уведена 2014. године и та возила имају комплетан систем - истиче Кнежевић.

Возила која су направљена са катализатором и ДПФ филтером морају да га имају на техничком прегледу. Визуалним путем се проверава да ли је катализатор на свом месту.

Аутомобили који су произведени са катализатором, а немају га, неће проћи технички преглед.