ВОЗАЧИ ГСП-А СВАКОДНЕВНО ПРОЛАЗЕ КРОЗ ПАКАО: Туку их, шутирају и УЈЕДАЈУ - не помаже ни паник тастер
Међу четворо нападача била је и једна девојка.
У овој години забележена су 92 физичка напада на возаче градског превоза.
Толико их је било и прошле године. Оно што је другачије, кажу у ГСП-у, јесте то што су напади све суровији. Последњи се догодио у петак увече на Карабурми, када су претучена два возача.
БОЛНИЦЕ У СРБИЈИ КОНАЧНО МОГУ ДА ОДАХНУ? Ко је све изашао из црвене зоне, а ко још није "ПОЗЕЛЕНЕО"
НАСТАВЉА СЕ ХЛАДАН ТАЛАС, НЕГДЕ И ДО ПОЛА МЕТРА СНЕГА: Ево у којим деловима Србије нас чека временски ОБРТ
ОВО ЈЕ ПОГУБНИ ГРЕХ! Ево какви су обичаји за славе које падају у време поста - једну ствар никако не смете да радите
Међу четворо нападача била је и једна девојка.
Одговараш за путнике и возило, тачност полазака у градској гужви, када је суво и по снегу. Иза возача градског превоза је аутобус, трамвај, дужи од 20 метара, а ипак највише стрепе од колега из аутомобила.
- Не пропуштају аутобус са станице када треба да изађе, не знају - каже Раде Мрђе, возач ГСП-а.
- Исече, не пусти те да уђеш, нервозни, псују - додаје возач Миодраг Здравковић.
Срећом, саговорници из ГСП-а нису доживели и физички напад. Али у предузећу од почетка године бележе 62 напада, толико их је било у прошлој целој години. И све су суровији, као у петак увече, када су на Карабурми претучена два возача. Прво је возач линије 23 на станици изашао да провери зашто се врата не затварају.
- Онда су га напала три младића и једна девојка, почели су да га туку, шутрају, оборили су га на земљу. У међувремену, дошао је други аутобус, исто 23, колега је видео да његовог колегу туку, изашао је и пострадао још више, њега су још више претукли - наводи Славица Стевановић из ГСП-а.
Посекотине, подливи, лекари су утврдили да је возач и изуједан, што је шокирало запослене у фирми и онако тежак посао учинило још опаснијим и одбојнијим - каже Славица Стевановић из ГСП-а.
- Како би се сви ми осећали да ујутру се спремаш на посао и знаш да ће током дана и радног времена неко да вас псује, малтретира, да трпите вику - додаје Стевановићева.
Не вреди то што сваки возач има паник тастер којим оперативни центар обавештава да је нападнут, после чега на лице места долази полиција.
- Ми смо имали ситуација да поједини путници узнемиравају остале путнике или да су под утицајем алкохола и да су возачи приметили да се дешава нешто то није регуларно понашање путника и у тим случајевима полиција је интервенисала - наводи Јовица Васиљевић, секретар Секретаријата за јавни превоз.
Расправа има стално и свугде, а напада на окретницима, станицама, највише у жутим тракама. У овој години бележе и скоро тридесет напада и на возаче приватника упркос камерама у возила, мада је озбиљна мана то што камера нема на стајалиштима.
- Наравно, ми не очекујемо да на сваком стајалишту имамо, јер имамо преко 5.000 стајалишта, али на највећим преседачким местима попут Зеленог венца, на нашим терминусима и окретницима, на једно 150 локација у граду би сигурно значило да имамо видео-надзор - додаје Васиљевић.
Возач се и врати са боловања, али трауме остају. У ситуацији кад их је све мање, кад устају врло рано, а лежу сувише касно, неки имају и двократно радно време, драгоцени су и свака свађа, а камоли напад, може бити погубна.
Излаз јесте свеприсутни видео-надзор и строге казне за нападаче, али ако се изрекну и наплате без застаревања.