ПОЈАВИЋЕ СЕ НА НЕБУ ПРВИ ПУТ ОД КАМЕНОГ ДОБА! Данас је тај дан - а ево зашто је важна (ВИДЕО)

01.02.2023. 11:10
Србија Данас
nebo
небо / Извор: Фото: Shutterstock

Зелена комета последњи пут је била видљива на ноћном небу током каменог доба.

Названа „Ц/2022 Е3 (ЗТФ)", има орбиту око Сунца која пролази кроз спољне крајеве Сунчевог система, због чега преваљује тако дуг пут и због чега јој је потребно толико времена да поново прође поред Земље.

БИЛА ЈЕ БОЛЕСТ ПРОШЛОСТИ, А САДА ЈЕ БОЛЕСТ САДАШЊИЦЕ: Србија није имала ову пошаст ДЕСЕТ ГОДИНА, а сада опет хара!

ДАНАС НАЈТОПЛИЈИ ДАН У НЕДЕЉИ: Да ли је прошао најхладнији талас - ево какво нас време очекује у фебруару

МЕТЕОРОЛОГ О БЕОГРАДСКОЈ ЗИМИ: Ово је датум за последњи снежни покривач - јануар високо на листи најтоплијих, а хоће ли нас МАРТ изненадити?

Иако ће без сумње многи посматрачи неба покушати да виде комету, да ли ће неко заиста моћи да је види зависиће од низа фактора, укључујући локацију и светлосно загађење из природних и вештачких извора.

Малена комета, састављена од стења и леда, пречника око једног километра, откривена је у марту 2022. у Опсерватрији Паломар у Калифорнији. Откривена је док је пролазила орбитом Јупитера, а своју тачку најближу Сунцу достигла је 12. јануара.

Када се комета приближи Сунцу, лед у њеном језгру топи се и прелази у дуг вео прашине који рефлектује Сунчеву светлост. Тај блистави вео вероватно ће моћи да се посматра са Земље.

Комета ће највише заблистати „када буде најближе Земљи”, каже Томас Принс, професор физике на Технолошком институту Калифорније који ради за програм ЗТФ, објавио је раније портал Сајенс.

Ледени небески објекат ће најближи проћи поред Земље између 1. и 2. фебруара, на удаљености од око 42 до 44 милиона километара). Чак и током свог најближег приближавања, комета ће и даље бити на раздаљини 100 пута већој од удаљености Месеца од Земље, израчунали су у EarthSky.

Посматрање ће бити могуће добрим телескопом, а можда и голим оком делом ноћи, ако не буде превише месечине и загађења светлошћу.

Како се комета приближава Земљи, посматрачи ће моћи да је виде као бледо зелену мрљу у близини сјајне звезде Поларис, познате Северњаче.

Ледени посетилац последњи пут је био тако близу Сунцу пре неких 50.000 година, према прорачунима астронома.

Његов скорашњи долазак биће научницима прилика да боље разумеју састав комета, посебно захваљујући свемирском телескопу „Џејмс Веб“.