Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ЗЛАТНА ДЕЦА НАШЕ ЗЕМЉЕ! Четвртаци у Србији и даље изнад просека из математике

08.12.2020. 12:00
Пише:
Танјуг
matematika
математика / Извор: Профимедиа/илустрација

Министар просвете Бранко Ружић рекао је да српски ђаци заслужују честитку за овакав резултат

Ученици четвртог разреда основних школа у Србији постигли су резултате који су изнад просека у математици и природним наукама, показали су резултати ТИМШ истраживања које је данас представљено у 58 земаља света.

У ВОЈВОДИНИ СКОРО 2.000 НОВОЗАРАЖЕНИХ: Ситуација забрињавајућа, најкритичније у седам градова

У ВОЈВОДИНИ СКОРО 2.000 НОВОЗАРАЖЕНИХ: Ситуација забрињавајућа, најкритичније у седам градова

Деветомесчена беба позитивна на корона вирус: У трећем таласу у Љигу заражено чак 487 лица

Деветомесчена беба позитивна на корона вирус: У трећем таласу у Љигу заражено чак 487 лица

КАКО ЈЕ НАСТРАДАО ДЕЧАК (12) НА ВОЖДОВЦУ? Комшија притекао у помоћ чим је чуо СТРУЈНИ УДАР, али је било прекасно

КАКО ЈЕ НАСТРАДАО ДЕЧАК (12) НА ВОЖДОВЦУ? Комшија притекао у помоћ чим је чуо СТРУЈНИ УДАР, али је било прекасно

Просек постигнућа ученика ТИМШ скале је 500 поена, а ученици из Србије из математике су остварили 508 поена на тесту, док су из природних наука остарили 517 поена, што их сврстава у постигнућа изнад просека.

У односу на претходни циклус, који је био 2015. године, дошло је пада у постигнућима ученика из математике за 10 поена, јер су тада ђаци из Србије остварили 518 поена.

У ТИМШ истраживању, које је спроведено прошле године (2019. године), учествовало је 165 основних школа из Србије, а тестове је радило 4.279 ученика четвртог разреда.

Нада Шева из Институт за педагошка истраживања каже да се ТИМШ истраживање спроводи у 58 земаља и територија у целом свету, да је ово трећи циклус где се прате постигнућа четвртака у Србији из математике и природних наука.

Matematika
Математика / Извор: Профимедиа

- Ђаци из Србије већ трећи циклус имају боља постигнућа од просека скале - навела је Шева и додала да је за образовну заједницу важно шта деца знају када остваре те резултате који су изнад просека.

Напомиње да се у ТИМШ истраживању препознају четири референтне вредности - напредна где деца освајују 625 поена или више, висока где остварују 550 поена и више, средња 475 и више и ниска 400 поена и више.

- Наша деца на средњем нивоу постигнућа. Седам одсто ученика је на напредном нивоу, а то значи да су умели да примене своје знање у различитим комплексним ситуацијама, док је висок ниво остварило 32 одсто ђака - рекла је она.

Истраживање је показало да 11 одсто ученика није могло да досегне најнижи ново који укључује најосновније математичко знање и задатке где је било потребно да се помноже 425 и 32. Сличан однос и са природним наукама.

Министар просвете Бранко Ружић рекао је да српски ђаци заслужују честитку за овакав резултат, јер имају значајно боље постигнуће из математике од својих вршњака из региона - БиХ, Северна Македоније, Црне Горе, али и од вршњака из Јерменије, Француске, Албаније, Новог Зеланда.

Branko Ružić
Бранко Ружић / Извор: Танјуг/​Драган Кујунџић

Њихово постигниће из математике су на нивоу постигнућа ученика Аусатралије, Бугарске, Словачке, Канаде, Хрватске.

- Када се упореде последња два циклуса, ТИМШ 2015 и 2019. године дошло је до статистички значајног пада у постигнућу из математике за 10 поена. Разлике у постигнућу између дечака и девојчица не постоји - навео је Ружић.

Што се тиче теста из природних наука ученици из Србије су остварили 517 поена, што је статистички значајно више у односу на просек који износи 500 поена и у том домену су бољи од вршњака из региона, али и од вршњака из Шпаније, Италије, Португалијке, Белгије, Француиске, Малте.

На истом нивоу су са са вршњацима из Словачке, Турске , Данске, Немачке.

- Из наведених резултата можемо закључити да иако је постигнуће наших ученика на задовољавајућем нивоу, треба да радимо да обезбедимо тренд раста, а не стагнације и пада - рекао је министар.

Он је додао да ученици који су учествовали у ТИМШ 2019 године нису обухваћени реформама, а циљ реформи је да се образовање заснива на примени стеченог знања у школи, а не колико података је ученик напамет научио.

- Најважније је да смо покренули промене и да деца која уче по новим програмима добијају боље компентенције - рекао је министар и додао да ће Министарство просвете настојати да се смање разлике између ученика у различитим регионима.