Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Прелазак преко пруге опаснији него што мислимо: Још два живота су зато трагично угашена

28.02.2018. 22:53
Пише:
Србија Данас / Курир
Voz
Воз / Извор: Профимедиа

Цело село се Ћуковац окупило се јуче на сахрани Саше и Марјана, како би их испратили на вечни починак

Страдање Саше Стојановића (42) и Марјана Димитријевића (42), који су погинули када је на њихов ауто налетео теретни воз на прузи код Врањске Бање, само је последња у низу несрећа на пружним прелазима у Србији.

Судари возова и друмских возила на нашим путевима нису реткост, а на сваки инцидент који доспе до медија долази на стотину за длаку избегнутих трагедија!

У страховитом судару несрећни мушкарци из околине Врања погинули су на лицу места, док је локомотива вукла аутомобил неколико стотина метара док није искочила из шина. Овим се број жртава на пружним прелазима у последњих шест година попео на 35.

На 5.500 километара српских пруга има 2.138 прелаза, рампе постоје на 502 места, а остали су обезбеђени прописаном сигнализацијом. У преводу, то значи да има 1.636 пружних прелаза без заштитне рампе, а постављање само једне кошта и између 100.000 и 200.000 евра.

Директор Комитета за безбедност саобраћаја Дамир Окановић каже да им грађани често пријављују пружне прелазе са неисправном сигнализацијом, што је недопустиво.

Voz
Воз / Извор: Профимедиа

Несреће се дешавају и због лоше сигнализације, али и због апсолутно апсурних ситуација, где људи краду жице које укључује уређаје за сигнализацију.

Из случајева на којима је вештачио стручњак за саобраћај Милан Божовић наводи да постоји више фактора који могу да доведу до несреће.

- Или нема добре сигнализације, или је рампа покварена, или нема троугла прегледности који је веома важан. Али има и возача и пешака који не поштују сигнализацију, па покушавају да прођу чак и када су браници спуштени! Шта их је натерало на то никада нећемо сазнати, јер су то несреће са углавном смртним исходом – казао је Божовић.