Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

СРБИЈА ЗАВИЈЕНА У ЦРНО! Шест особа страдало током празника, стручњаци упозоравају: "ДЕЦА СУ УГРОЖЕНА"

26.04.2022. 23:57
Пише:
Србија Данас/РТС
Policija
Полиција / Извор: Србија Данас / Саша Џамбић

Ове године за ускршње празнике погинуло је шест особа – четири у путничким возилима, један пешак и један бициклиста

У четири празнична дана 6 особа је изгубило живот у саобраћају, било је 16.000 прекршаја, а 800 људи село је за волан под дејством алкохола, подаци су полиције која је ових дана у појачаној контроли.

За 1. мај страда три пута више људи него других дана, каже директор Агенције за безбедност саобраћаја Душко Пешић.

ХАОС У СУБОТИЦИ: За недељу дана 12 саобраћајних несрећа, повређено више особа

ХАОС У СУБОТИЦИ: За недељу дана 12 саобраћајних несрећа, повређено више особа

УБИСТВО ПО "ЗЕМУНСКОМ РЕЦЕПТУ" Вођи звездарског клана главе дошао пријатељ - мистерија београдског подземља

УБИСТВО ПО "ЗЕМУНСКОМ РЕЦЕПТУ" Вођи звездарског клана главе дошао пријатељ - мистерија београдског подземља

"НИСУ ЈОЈ СЕ ВИДЕЛЕ НИ ОЧИ, НИ НОС, НИ УСТА ОД КРВИ" Шарпланинац изуједао Кристину до смрти, саслушан власник

"НИСУ ЈОЈ СЕ ВИДЕЛЕ НИ ОЧИ, НИ НОС, НИ УСТА ОД КРВИ" Шарпланинац изуједао Кристину до смрти, саслушан власник

Директор Агенције за безбедност саобраћаја Душко Пешић рекао је да је ове године за ускршње празнике погинуло шест особа - четири у путничким возилима, један пешак и један бициклиста.

Напомиње да су пешак и бициклиста страдали у дневним условима, и да је пешак погинуо на пешачком прелазу.

- Сви су чекали задњи тренутак па кренули, па су се створиле гужве. Гужве су биле и због неколико саобраћајних незгода на ауто-путу, као и због одређених радова - рекао је Пешић за РТС.

Пешић је указао и на несрећу у Сомбору, у којој су четири особе, које су биле везане појасом, лакше повређене, док је једна особа, која није имала појас, погинула.

Пред предстојеће првомајске празнике, упозорава грађане да возе безбедно.

Policija
Полиција / Извор: Србија Данас

- За 1. мај прошле године, тог дана је погинуло седморо људи, другог још двоје… Три пута више људи за 1. мај страда под утицајем алкохола -  рекао је Пешић.

Ауто-пут најбезбеднији, Ибарска магистрала најкритичнија

Истиче да је ауто-пут деоница која је најбезбеднија, док је у Србији најкритичнија деоница и даље Ибарска магистрала.

- Без обзира на то што имамо ауто-пут до Чачка, тај део од Чачка ка Новом Пазару, и од Чачка ка Златибору су критични - рекао је Пешић.

Наглашава да се број страдалих у саобраћајним несрећама може смањити употребом безбедносног појаса.

- Полиција ради свој посао, врши контролу, али проблем је што и даље има људи који се везују најчешће због полиције, а не зато што имају исправан став, што знају значај сигурносног појаса. Уколико би сви користили безбедносни појас, годишње би у саобраћају гинуло сто људи мање - каже Пешић.

Истиче да је последњих година порастао проценат употребе појаса – пре 2013. то је било 68 одсто, а сада је 84 одсто на предњим седиштима.

Saobraćajna nesreća
Саобраћајна несрећа / Извор: Профимедиа/илустрација

- Оно што је поражавајуће је што је позади сада само око 20 посто, у развијеним земљама је 99 одсто употреба појаса -  истиче директор Агенције за безбедност саобраћаја.

Објашњава да је употреба појаса основни систем заштите, будући да и ваздушни јастук, уколико се активира, а нисмо везани појасом, може да нас убије.

- Статистика ове година каже да смо мање безбедни, страдала је 21 особа више него прошле године - рекао је Пешић и истакао да је, нпр. прошле године погинуло 12 младих људи, док је ове године погинуло тридесет двоје.

Деца су угрожена на улици

Напомиње и да се променила статистика када је реч о деци – с обзиром на то да су последњих 15 година деца најчешће страдала као путници у аутомобилима, те да се много радило на едукацији родитеља о употреби седишта и безбеднијој вожњи за децу.

- Данас нам деца страдају као пешаци. Проблем је што системски не радимо са децом. Саобраћајно образовање од првог разреда, то је кључ - каже Пешић.