Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

ШТА ЋЕ БИТИ СА СПЛАВОМ ФРИСТАЈЛЕР КОЈИ СВЕ ВИШЕ ТОНЕ? Огласило се МИНИСТАРСТВО - ево шта власник МОРА да уради

04.01.2023. 10:00
splav
сплав / Извор: Фото: Printscreen/Prva ТВ

Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре огласило се поводом случаја "Фристајлер"

Након што су у понедељак приведени власник, директор и менаџер сплава „Фристајлер”, који је делимично потонуо, јуче је, како смо објавили, постављено и обавештење „Фристајлера” да је сплав затворен због годишњег одмора и новонастале ситуације. Сада је све у рукама истражних органа, тј. Трећег основног јавног тужилаштва – колико ће истрага трајати и шта ће бити њен коначан резултат. Сада остаје питање шта ће бити с постојећим сплавом који се додатно накривио и тоне сваког дана све више и више.

ЗАТВАРА СЕ "ФРИСТАЈЛЕР" Прво обраћање запослених након инцидента (ФОТО)

ЗАТВАРА СЕ "ФРИСТАЈЛЕР" Прво обраћање запослених након инцидента (ФОТО)

"ЈЕДВА СМО ИЗВУКЛИ ЖИВУ ГЛАВУ" Девојка била на сплаву када је почела права драма - Вриштала сам и плакала, ВОДА ЈЕ БИЛА ДО КОЛЕНА (ВИДЕО)

"ЈЕДВА СМО ИЗВУКЛИ ЖИВУ ГЛАВУ" Девојка била на сплаву када је почела права драма - Вриштала сам и плакала, ВОДА ЈЕ БИЛА ДО КОЛЕНА (ВИДЕО)

МУП О ХАПШЕЊУ ОДГОВОРНИХ НА ФРИСТАЈЛЕРУ: Откривени сви детаљи потонућа познатог београдског сплава

МУП О ХАПШЕЊУ ОДГОВОРНИХ НА ФРИСТАЈЛЕРУ: Откривени сви детаљи потонућа познатог београдског сплава

На питање ко је дужан да уклони сплав који је потонуо или тоне, одговорили су из Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

У складу са одредбама Закона о пловидби и лукама на унутрашњим водама потонулу ствар вади власник те ствари на основу одобрења надлежне лучке капетаније којим се одређује вађење, као и време предвиђено за почетак и завршетак радова на њеном вађењу. О почетку, прекиду, настављању или напуштању радова на вађењу потонуле ствари власник је дужан да одмах обавести лучку капетанију. Ако лежи на таквом месту да представља или може представљати опасност или сметњу за пловидбу или опасност од загађивања, а лучкој капетанији није познат власник или је власник познат, али не намерава да вади потонулу ствар, или када без оправданог разлога прекине или напусти започето вађење, вађење потонуле ствари врши Дирекција за водне путеве, односно овлашћено правно лице за техничко одржавање државних водних путева – кажу у министарству.

Сматра се да познати власник не намерава да предузме вађење потонуле ствари, тј. да је прекинуо или напустио то вађење ако у року од 15 дана када је ствар потонула не достави изјавну да намерава да је вади или ако року од 15 дана од добијања одобрења не започне вађење, односно ако не настави радове на вађењу потонуле ствари које је прекинуо или напустио без оправданог разлога. Трошкове вађења и чувања потонуле ствари сноси власник, напомињу у овом министарству.

Бура око потонућа „Фристајлера” не стишава се, а на светло дана излазе нове и још недовољно проверене информације. Једна од њих је и да је вода на сплав почела да продире сат времена пре поноћи, да је на сплаву било три пута више људи од дозвољених 220, али и да је на самом сплаву пре тоњења било инцидената, односно туче гостију и радника обезбеђења.

О потонућу овог познатог београдског сплава говорио је јуче на телевизији ТВ Прва и Пинк градоначелник Александар Шапић. Он је, између осталог, рекао да би волео да се ово није десило и да је срећан што није било трагичних последица осим материјалне штете која је нанета великом броју људи који су били на „Фристајлеру”. Истакао је и да о проблемима на савском приобаљу говори последњих годину дана, а да је конкретно тим почео да се бави пре неколико месеци.

– Ми смо у октобру на седници градског парламента донели одлуку о уређењу приобаља, где ће се тачно знати како сплав треба да изгледа, које габарите треба да има и које услове треба да испуњава. Подсетићу притом да садашњи сплавови имају дозволу водних предузећа и органа за одређени број људи, али се то односи на објекте који плутају и плове, а не на оне који стоје привезани за обалу и чији је статус заправо нерегулисан. Ми смо зато почели од Савског шеталишта и са сто локација дошли до 28 које ће морати да испуњавају не само безбедносне, који јесу најважнији, већ и естетске и комуналне услове – рекао је Шапић, а преноси Беоинфо.

Напоменуо је и да жели да се ово питање коначно регулише и да у решавању овог проблема неће стати.

Питањима хаоса на београдском приобаљу бавимо се и ми годинама. И пожарима и тучама и пуцњавама и физичким обезбеђењем ових објеката, које се повезује с различитим навијачким групама, циљ нам је да се ово питање у складу са законом реши на најбољи начин.