За ове пропусте се терете троје оптужених за пад надстрешнице у Новом Саду: Детаљи оптужног акта који је данас потврђен
Оптужница Посебног одељења за сузбијање корупције Вишег јавног тужилаштва у Београду, коју је данас потврдио Виши суду у Београду, прва је оптужница за пад надстрешнице 1. новембра прошле године, када је 16 људи настрадало а једна особа тешко повређена.
Оптужницом је обухваћено троје окривљених који се доводе у везу са извршењем неколико кривичних дела са коруптивним елементом, која су имала за последицу пад надстрешнице на тој Железничкој станици у Новом Саду.
Менаџерка за развој инвестиција АД "Инфраструктура Железница Србије" са седиштем у Београду, терети се за кривично дело злоупотреба службеног положаја и кривично дело тешко дело против опште сигурности, председника Комисије за технички преглед Железничке станице у Новом Саду и чланица те Комисије, за несавестан рад у служби и тешко дело против опште сигурности.
- Постоји оправдана сумња да су председник Комисије за технички преглед радова и чланица Комисије од 25. марта до 5. априла 2024. године кршењем закона, других прописа и општих аката, пропуштањем дужности надзора и на други начин очигледно несавесно поступали у вршењу службе, иако су били свесни да услед тога може наступити тежа повреда права другог, па је таква повреда и наступила - наведено је тада.
Констатовали да не постоје недостаци
Председник Комисије је, како се сумња, сачинио Извештај о извршеном техничком прегледу објекта од 4. априла 2024. године у којем је садржан Записник о извршеном техничком прегледу као и предлог комисије за пуштање објекта у пробни рад од 5. априла 2024. године, у ком Извештају су констатовали да не постоје недостаци који утичу на стабилност и функционалност објекта и система.
Тим Извештајем је, према сумњама истражитеља, потврђено да је објекат изведен у складу са пројектом за грађевинску дозволу и пројектом за извођење, да је ради утврђивања подобности објекта за употребу одобрен пробни рад, иако су знали да извршени обилазак и преглед објекта са Записником о извршеном техничком прегледу нису урађени у складу са наведеним прописима, стандардима и правилима струке, јер осумњичена чланица Комисије није извршила преглед конструкције целог објекта станичне зграде Железничке станице Нови Сад, посебно надстрешнице, те је поступила противно одредби Правилника о привременим техничким прописима за грађење у сеизмичким подручјима.
Није утврдила да није извршена анализа отпорности
Наиме, чланица Комисије, како се наводи, није утврдила да након реконструкције објекта јавне намене није вршена анализа отпорности на сеизмичка дејства, посебно имајући у виду старост објекта, специфичност конструктивног решења надстрешнице, те да нису утврђена затечена техничка својства надстрешнице у погледу носивости, стабилности, употребљивости и трајности, не утврдивши утицај додатног оптерећења на надстрешницу, као ни корозију каблова за преднапрезање који су били једини носећи елементи затеге, односно корозију која се јавила у кабловима на споју затеге и кровног носача (кровног набора) тзв. тестерастог крова, који је могао да буде утврђен путем прегледа конструкције.
Слој неармираног бетона није уклоњен са надстрешнице
Такође, она није утврдила да слој неармираног бетона није уклоњен са надстрешнице, као ни керамике са доње стране надстрешнице, а што је пројектом извођења радова било прописано за уклањање, због чега није утврдила ни ово додатно оптерећење надстрешнице, иако је била дужна да то уради са чиме је био упознат председник Комисије.
- Они су и поред тога су одобрили пробни рад објекта станичне зграде Железничке станице Нови Сад у трајању од најдуже годину дана, иако су били свесни да услед тога може наступити тежа повреда права другог-право на живот и телесни интегритет, па је таква повреда и наступила, свесни да ће преиначена или лажна исправа-Извештај о извршеном техничком прегледу објекта од 4. априла 2024. године, чији је саставни део Записник о техничком прегледу са датумом 5. априла 2024. године, бити искоришћен у правном промету - наведено је тада у саопштењу тужилаштва.
Такође, сумња се да је менаџерка за развој инвестиција АД "Инфраструктура Железница Србије", која је била задужена за доношење одлука у вези са поменутим пројектом, од септембра 2020. године до 1. новембра 2024. године, у Београду, као службено лице-менаџер за развој и инвестиције у АД "Инфраструктуре Железнице Србије" Београд, достављала извештаје, записнике и другу документацију својим претпостављенима, знајући да Извештај о извршеном техничком прегледу од 4. априла 2024. године, није урађен у складу са свим прописима и правилима струке, као и да радови на објекту нису завршени, услед чега је одобрен пробни рад објекта зграде Железничке зграде Нови Сад у трајању од најдуже годину дана.
Она је 12. јуна 2024. године донела решење којим је формирала заједничку Комисију за интерни пријем крила "Б" у Железничкој станици Нови Сад са задатком да Комисија изврши интерни пријем вестибила крила "Б" станичне зграде Железничке станице Нови Сад, како би пријемом вестибила крила "Б" путницима било омогућено коришћење вестибила и свих садржаја у њему, иако интерни пријем као такав није регулисан ниједним прописом, због чега је, након интерног пријема и примопредаје објекта између извођача радова и инвеститора дошло до пуштања у рад вестибила крила "Б" 5. јула 2024. године.
Такође, Више јавно тужилаштво у Новом Саду води предмет против других окривљених за тешко дело против опште сигурности и недавно подигнута оптужница одлуком суда враћена је тужилаштву на дораду.
Србија Данас/Курир