Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

БЕОГРАД КОНАЧНО ДОБИЈА НОВИ ТУНЕЛ: Биће дужине 1.9 км и решиће велики саобраћајни проблем

19.05.2017. 16:17
Пише:
Србија Данас/ БеоИнфо
tunel
тунел / Извор: Профимедиа/илустрација

У Београду би градња новог тунела од чак 1993 метара требало да почне наредне године а повезаће Београд на води и Палилулу!

Тунел који би требало да повеже Савску и Дунавску падину, биће дуг 1.993 метра, а простираће се од Улице Гаврила Принципа у зони Каменичке до седишта Полицијске управе Београд на Булевару деспота Стефана.

У Београд стигли нови аутобуси! Имаће климу, видео надзор и бесплатан интернет

Пала одлука: Уклањају се баште у Цетињској улици!

Beogradski tunel
Београдски тунел / Извор: БеоИнфо

Ову варијанту идејног решења понудила је пројектантска кућа “Цес Cowi”, а оно предвиђа две развдојене тунелске цеви које ће имати по две саобраћајне траке и улазе односно излазе.

- Реч је о модерном тунелу који ће решити велики саобраћајни проблем и спојити два дела града који имају веома фреквентан саобраћај. До краја године очекујемо усвајање пројекта да би последњих месеци 2018. могла да почне градња – рекао је градоначелник Синиша Мали.

На улазима и излазима тунела мораће да се поруши 21 објекат укупне површине 4.671 квадратних метар. Највећа дубина биће испод Теразија и износиће око 38 метара.

Укупна ширина попречног профила у једној тунелској цеви биће 9,56 метара са саобраћајним тракама широким по 3,5 метара и пешачким од 0,93 метра. Предвиђена су и два евакуациона излаза за возила.

Lamanš tunel
Ламанш тунел / Извор: Профимедиа

Раније процене говориле су да би овај пројекат могао да кошта између 100 и 130 милиона евра, а последња је, тврде у Градској управи, да ће за тунел бити потребно 78 милиона. Међутим, постоји и мали проблем који би могао значајно да поремети рокове, пошто је услов за градњу да се прошире Цвијићева и Дунавска улица како би се унапредила саобраћајна мрежа у тој зони.

Очекује се да ће за четири године број аутомобила у централном делу престонице буде смањен за 10 до 15 одсто, а време путовања и емисија угљен-моноксида биће смањена за око 10 одсто.

Идеја о овом тунелу стара је 70 година, а стручњаци су у претходном периоду размотрили чак 13 различитих варијанти и траса тунелске мреже.