Ђиласови дугови ГОДИНАМА уништавали град!
Нова колумна градског менаџера Горана Весића
Дочекасмо почетком ове недеље први снег у Београду. У зимским условима ЈКП „Београд пут” одржава 2482 километра путева, од чега је 1800 километара у 1114 улица првог приоритета, док је осталих 1006 улица у другом приоритету. Све улице првог приоритета морају да буду очишћене четири сата по престанку падавина, док је рок за чишћење улица другог приоритета 48 сати.
Прочитајте и:
Када „Београд пут“ ради у петом, највишем степену ангажовања, на улицама се налази укупно 188 машина на којима ради 614 запослених. Ове године, „Београд пут“ је добио десет нових камиона и тако је први пут од 2009. године делимично обновљен возни парк у којем има камиона старих 25 година, што значи да раде од 1992. године.
Прича о машинама и опреми коју имају београдска јавна предузећа на најбољи начин говори о томе како је Београд систематски уништаван док га је водио садашњи лидер опозиције Драган Ђилас. „Београд пут“ је 2013. године имао 1291 запосленог, а предузеће је исказало губитак од 1,046 милијарди динара. Прошле године то предузеће је имало 1079 запослених са добитком од преко 507 милиона динара. У ЈКП „Београд пут“ смо 1. маја 2014. године затекли 20 милиона евра дуга према банкама и добављачима. За три године вратили смо 16,5 милиона евра дуга. За те паре смо могли да купимо 142 камиона са пуном зимском опремом и „Београд пут“ би био најбоље опремљено путарско предузеће у региону. Али те камионе „појели“ су Ђиласови дугови.
Жута хоботница хоће да се врати на власт: Гурнули су Србију у пропаст и сад би опет да је воде
И када чујете да и после скоро четири године Ђилас и његови пријатељи покушавају да докажу како Београду није остављен дуг од 1,2 милијарде евра, већ само (!?) 400 милиона евра, дође ми да их питам ко ће Београђанима да врати та 142 камиона зимске службе које нам је бивши градоначелник отео? У коју класификацију дуга то спада? Иначе, „Београд пут“ данас нема ниједног подизвођача, што значи да све послове ради самостално, док су пре 2013. године и до 50 одсто посла радиле приватне путарске компаније. У сличној ситуацији су и друга јавна предузећа. „Београдски водовод и канализација“ 2013. године имао је 2470 запослених и добит од 5,8 милиона динара, да би прошле године 2219 запослених направило добит од преко 510 милиона динара.
„Градска чистоћа“ је 2013. године имала 1832 запослена и добит од 33 милиона динара, а прошле године је имала 1616 запослених и нето добит од 952 милиона динара. „Паркинг сервис“ је 2013. године имао 660 запослених и нето добит од 49 милиона динара, а прошле године 612 запослених и нето добит од 492 милиона динара...
Циркус опозиције траје, а до јуче дували у исту тикву: Радуловић опет насрнуо на Ђиласа (ФОТО)
Ови подаци на најбољи начин показују како је бивша градска власт уништавала комунални систем Београда.
„Зеленило Београд“ је рецимо у периоду од 2007-2013. године купило 242 машине за 244 милиона динара или просечно нешто више од милион динара по машини. У периоду од 2014-2017. године то предузеће купило је 558 машина за 446 милиона динара, што је око 800 хиљада динара по машини. Управо овај пример показује разлику између тога како се данас води град, а како се водио у време Ђиласа. Не само да су машине које се данас купују јефтиније за око 20 одсто од Ђиласових, него се много више улаже у јавна предузећа. У време бившег градоначелника у ЈКП „Зеленило Београд“ годишње је просечно трошено око 40 милиона динара за куповину нове опреме, док се данас просечно троши 148 милиона динара сваке године, што је 3,7 пута више. Све то у ситуацији када је нето добит „Зеленила Београд“ у 2016. години скоро 59 милиона динара, што значи да је повећана за 58,15 одсто у односу на 2013. годину када је износила око 37 милиона динара.
СНС о Ђиласовим и Јеремићевим најавама о укидању комуналне полиције: То је скандалозно
„Паркинг сервис“, чија је нето добит повећана за 992 одсто у односу на 2013. годину, инвестирао је у гараже, у периоду од 2014 до данас, 1,45 милијарди динара, док је од 2008. до 2014. године уложено само 175 милиона динара. Да не говорим о томе да се данас не наплаћује провизија на слање смс порука, већ сав новац иде у градски буџет. Ситуација у „Градској чистоћи“ на најбољи начин показује бахатост Ђиласове власти. Од 2007. до 2014. године набављено је 75 возила, а од 2014. до данас 102 возила.
То предузеће данас има 2753 одсто већу нето добит иако отплаћујемо кредит од 5,5 милиона евра који је узет за уградњу 1800 подземних контејнера. Како изгледају подземни Ђиласови контејнери грађани Београда могу да виде. Од 2014. године до данас замењено је око 500 контејнера, а поправљено је око 400. У току је набавка још 200 нових који ће заменити труле Ђиласове контејнере.
Те паре су могле да буду утрошене на много бољи начин, а посебно ако имамо у виду да је бивши градоначелник скоро уништио то предузеће када их је натерао да дају 611 милиона динара за куповину зграде Инекса, а потом уписао град као власника зграде. Уз све те проблеме „Градска чистоћа“ данас чисти око 16 милиона метара квадратних, а 2013. је чистила око 12 милиона квадрата, док данас пере 14 милиона метара квадратних јавних површина наспрам 13 милиона колико је било 2013. године.
Ове бројке јасно говоре о томе како се данас домаћински управља градом и како се отимало и расипало у прошлости. Зато се сваки пут насмејем када слушам празне приче о методологијама израчунавања дуга. Ја бих те стручњаке послао у јавна предузећа која су била скоро уништена, да седе са запосленима који су били без послао и да им објашњавају како нешто што је позајмљено не мора да се врати. И да их питају има ли нека методологија која може да израчуна степен уништавања комуналног система града које је спроведено од 2008. до 2013. године. Можда би тада схватили да све што је позајмљено мора да се врати по каквој год методологији они то рачунали.