Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

СМЕР КОЈИ ЈЕ ИШКОЛОВАО ВИШЕ ОД ТРИ ХИЉАДЕ ИНЖЕЊЕРА ЗА ПОНОС: Катедра за ваздухопловство прославила 90 година постојања

22.12.2021. 09:58
Пише:
Танјуг
Mašinski fakultet
Машински факултет / Извор: Фото: Facebook/Univerzitet у Београду

Декан Машинског факултета Владимир Поповић изјавио је да је та катедра једна од елитних на том факултету, истичући да су увек најбољи студенти уписивали ваздухопловство и да ће ту традицију наставити да негују.

Катедра за ваздухопловство Машинског факултета у Београду одржала је синоћ свечану академију поводом обележавања 90 година постојања.

ВУЧИЋ СЕ САСТАО ПРЕДСЕДНИКОМ НАРОДНЕ СКУПШТИНЕ ТУРСКЕ: Шентоп пренео поздраве од Ердогана (ФОТО)

ВУЧИЋ СЕ САСТАО ПРЕДСЕДНИКОМ НАРОДНЕ СКУПШТИНЕ ТУРСКЕ: Шентоп пренео поздраве од Ердогана (ФОТО)

Савезништво без баријера: "Отворени Балкан" - идеја просперитета и боље будућности Србије, Албаније и Северне Македоније

Савезништво без баријера: "Отворени Балкан" - идеја просперитета и боље будућности Србије, Албаније и Северне Македоније

ДАН ПУН ОБАВЕЗА: Председник Вучић данас на важним састанцима

ДАН ПУН ОБАВЕЗА: Председник Вучић данас на важним састанцима

Декан Машинског факултета Владимир Поповић изјавио је да је та катедра једна од елитних на том факултету, истичући да су увек најбољи студенти уписивали ваздухопловство и да ће ту традицију наставити да негују.

- Катедра за ваздухопловство има изузетан значај за нас јер показује да нисмо почели јуче, већ да имамо дугу традицију, имамо прошлост, сигуран сам да имамо и будућност - рекао је Поповић.

Он је додао да Србија има традицију у авио-индустрији која се данас манифестује на један други начин.

Променила су се времена и велики системи су нестали, али и даље има простора за производњу одређених врста ваздухоплова и компоненти и у Србији, навео је Поповић.

Он сматра да Србија своју шансу може да тражи у ономе што се не прави серијски.

- Свакако не можемо да правимо велике путничке авионе, па ни борбене авионе, али можемо летелице које служе за специфичне намене - дронове и друге беспилотне летелице, композитне материјале, чак и моторе. Јако је добро што је у Србију дошао МТУ. То показује степен поверења не само у државу, већ и у школство које може да им да одговарајући кадар - поручио је декан Машинског факултета.

Шеф катедре за ваздухопловство Машинског факултета Иван Костић истиче да се ваздухопловна наука на београдском Универзитету проучавала и пре оснивања катедре, а први предмет уведен је 1919.

- До данас катедра је ишколовала 3.032 машинска инжењера ваздухопловства, од чега 130 доктора наука, 230 магистара техничких наука, 260 мастер инжењера ваздухопловства и информационих технологија - набраја Костић и додаје да на катедри постоје два смера, за ваздухопловство и информационе технологије.

Он каже да се ове године се на катедру за ваздухопловство уписало 50 студената, од тога 29 на ваздухопловство, а 21 на информационе технологије, односно нешто више од 15 одсто од уписаних студената, што је, како је додао, импозантна цифра, пошто постоји 25 катедри на факултету.

- Наши инжењери врло брзо долазе до посла, имамо јако озбиљну летњу праксу и они понуде за посао добијају и пре него што заврше факултет. Они који се одлуче за посао у иностранству без проблема добијају посао у компанијама као што су Ербас и Боинг и другим врхунским компанијама, а многи наши свршени студенти данас су предавачи на угледним светским универзитетима - наводи Костић.

Он истиче да удружење студената са те катедре "Беоавиа" већ другу годину заредом осваја треће место на угледном међународном такмичењу за своје пројекте.

У холу факултета приређена је изложба авионских мотора.

Ту су се могли видети мотори немачког ловца из Другог светског рата "месершмит 2" па и они најсавременији из МИГ-29, као и из оборених авиона током НАТО агресије на СРЈ - Ф16 и "невидљивог" Ф117.

Приказана су и два млазна мотора домаће производње, који се користе за погон агрегата и за беспилотне летелице за дејства на циљеве до 100 километара.