Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Грађани шокирани потезом супермаркета: Нећете нигде моћи да купите ОВЕ производе из ЈЕДНОГ разлога (ФОТО/ВИДЕО)

26.08.2017. 11:48
Пише:
Србија Данас/100посто.хр
Supermarket
Супермаркет / Извор: Профимедиа/илустрација

Да ли је могуће?!

Како би указао на озбиљне последице расизма и искључивости, супермаркет Едека, у Хамбургу, са својих полица је повукао све увозне намирнице.

ТРАГЕДИЈА УСРЕД СУПЕРМАРКЕТА: Дете УБИЛА ова намирница!

Криза у Агрокору прелива се у Србију: Без посла остаје 500 ЗАПОСЛЕНИХ?!

Купце, који су тог дана дошли у набавку, шокирао је призор који су затекли - све полице супермаркета, које су увек пуне намирницама, биле су готово потпуно празне. Оно мало преосталих производа, који су усамљено стајали на полицама, имало је један заједнички чинилац – сви су били произведени у Немачкој.

Полице празне без странаца

Изненађени крајње оскудном и сиромашном понудом у супермаркету, купци су најпре закључили да трговци из неког разлога нису стигли попунити испражњене полице, али су онда уочили необичне поруке постављене по целом супермаркету. На једној од плоча, на одељењу са сиревима, писало је „Полица је тако празна без странаца!“, а код друге полице је писало „Ова полица је прилично досадна без разноликости“.

Испоставило се да је супермаркет Едека, на 24 часа, из продаје повукао све увозне производе те је купцима „сервирао“ искључиво домаће намирнице, дакле оне произведене у Немачкој како би тим, прилично контроверзним потезом послао јаку поруку о етничкој разноликости и о последицама расизма. Резултат - на полицама није било грчког уља, шпанског парадајза, а могло се пронаћи тек врло мало оних, у савременој кухињи, свакодневно коришћених намирница.

- Едека заступа разноликост, у свом асортиману имамо врло широку палету намирница које се производе у различитим регијама Немачке. Но, само заједно с производима из других земаља можемо створити толико вредну, јединствену разноликост, коју наши купци нарочито цене - појаснио је портпарол Едеке.

Саша Цветојевић - Тако заврши и друштво које се одрекне свега што доноси повезивање с другим културама

Своје мишљење о потезу немачког супермаркета, те о теми слободног тржишта, написао је на Facebook-u хрватски предузетник Саша Цветојевић:

- Овако изгледа "купујмо домаће" на стероидима. Међународна трговина вам је донела готово све око вас. Ако поверујете онима који заговарају изолационизам, на крају, он заврши овако. Тако заврши и друштво које се одрекне свега оног што доноси повезивање с другим људима, културама, начинима живота. Свет је предивно место, не ограничавајте својој деци будућност у таквом свету, ако сте већ ограничили себи. Пробајте храну коју нисте пробали раније. И сирова риба с рижом може бити укуснија него јагње са ражња. Кувана, пасирана леблебија, с маслиновим уљем, лимуном и тахинијем може бити укуснија од паштете. Најгоре што у животу можете учинити је ограничити себе, једино горе од тога је учинити то деци -поручује предузетник, чија је објава на друштвеној мрежи покренула полемику о слободном тржишту.

Једни су за слободан увоз, други заговарају већу заштиту домаћих производа, а ево и неких од коментара:

Марко К. „Нико се неће бунити против увоза док је стопа раста извоза већа од увоза и док фабрике остају у земљи. Кад се ситуација окрене, онда у воду падају све филозофије о слободи тржишта. Не видим разлоге зашто сви остали па и ми не би штитили своје. Сви заговарају слободно тржиште док освајају туђе, кад је њихово угрожено окрећу се протекционизму. Јесам за слободу тржишта али уз опрез.“

Хрвоје Ј. : „Све треба увозити, купујмо увозно, домаћа производња је неисплатива. Рецепт за срећу је: уништиш домаћу производњу, и онда лепо увозиш и диктираш цену, брига те, ионако се та храна може купити од тебе или никако. Људи остају без посла, читава регија пропада (Славонија)….“

Шта ви мислите? Је ли потез немачког супермаркета доиста јединствен начин да се подигне свест о вредности разноликости или је тим Едеке промашио циљ?