Испливали нови докази: Бојовић и Милошевић гарантовали да је Железничка станица у Новом Саду безбедна – како за путнике, тако и за возове, а нису саслушани
Декан Саобраћајног факултета и некадашњи председник скупштине Инфраструктуре Железнице Небојша Бојовић, и директор истог предузећа Милутин Милошевић, дошли су у фокус пажње јавности након што су испливале њихове фотографије са вођама блокадера и представницима страних фирми.
Милошевић је, како смо раније писали, током своје професионалне каријере, имао више пројеката, од којих се истиче ангажовање на пројекту измештања старе железничке станице и сређивања терена у оквиру пројекта „Београд на води“.
Подсетимо, иако су Небојша Бојовић и Милошевић били директно надлежни за надстрешницу железничке станице у Новом Саду, они су после трагедије поднели оставке и никада нису објаснили грађанима шта се десило.
Сада се појављују нови докази
Адвокат и председник Народне странке Владимир Гајић објавио је на свом X налогу нове доказе у случају пада надстрешнице.
Годину дана пре трагедије, 10. новембра 2023. године, Небојша Бојовић је потписао одлуку којом овлашћује предузеће да са компанијом "Србијавоз" закључи уговор у којем се гарантује да возови могу безбедно саобраћати пругама, као и да су станице које се користе за улазак и излазак путника на тим железничким правцима безбедне. У том уговору и железничка станица Нови Сад наведена је као безбедна – како за путнике, тако и за возове.
За безбедност на пругама и станицама у оквиру компаније „Инфраструктура железнице Србије“ тада је био одговоран Милутин Милошевић, такође један од људи са слике, у својству извршног директора за управљање јавном железничком инфраструктуром.
У периоду трајања поменутог уговора – од 10. децембра 2023. до 14. децембра 2024. године – управо су Небојша Бојовић и Милутин Милошевић били ти који су гарантовали безбедност путника на железничкој станици Нови Сад, у време када је дошло до пада надстрешнице.
Уговор о коме је реч није тајна – налази се у поседу новосадског тужилаштва, као и Комерцијални уговор о реконструкцији и модернизацији пруге Београд–Суботица. Међутим, овај документ је искључен из доказног материјала, јер би његово коришћење значило одустајање од оптужби против одређених лица, док би истовремено отворило простор за процесуирање других – оних које се тренутно штити.
Подсетимо, декан Саобраћајног факултета и некадашњи председник скупштине Инфраструктуре Железнице Небојша Бојовић и Милошевић су се фотографисали у једном престоничком ресторану, у друштву тужиоца за организовани криминал Младена Ненадића, као и вођа блокадера ректора Владана Ђокића и бившег кошаркаша Дејана Бодироге.
Управо је Бојовић тај који је, као председник Скупштине Инфраструктуре Железница, на том телу усвојио извештај да су сви радови на Железничкој станици Нови Сад завршени 5. јула 2024. године.
- Друга фаза реконструкције железничке станице Нови Сад, у склопу пројекта изградње брзе пруге између Новог Сада и Суботице, завршена је 5. јула 2024. године, када је нови станични вестибил са галеријом, шалтерима, чекаоницама и другим пратећим просторијама отворен за путнике и кориснике услуга - наводи се у извештају који је усвојио Бојовић.
Тако 26.07.2024. Бојовић лично потписује одлуку да се усваја Извештај о степену усклађености планираних и реализованих активности из Програма пословања Акционарског друштва за управљање јавном железничком инфраструктуром „Инфраструктура железнице Србије“.
Србија Данас/Курир