Нови корак Србије у образовању, огласио се министар просвете: Велика новина стиже у наше школе, ево о чему је реч
Овим приступом се посебна пажња посвећује деци са сметњама у развоју и оним ученицима којима је потребна додатна подршка, како би се омогућила и квалитетна образовна средина за све.
Министар просвете Дејан Вук Станковић присуствовао је данас свечаном уручењу хуманоидних робота ресурсним центрима за инклузивно образовање у Ресурсном центру у Основној школи "Радивој Поповић", оцењујући да је реч о иновацији у образовном систему која ће најосетљивијој популацији ученика омогућити да лакше уче и напредују.
Реч је о 11 хуманоидних робота, који представљају високотехнолошко средство асистивне технологије.
Станковић је указао да се инклузивно образовање унапређује и да Србија иде у корак са савременим светом педагошким и инклузивним праксама и методама.
Он је додао да је у претходном периоду инклузивно образовање унапређено системским мерама које су биле усмерене на доступност асистивних технологија ученицима којима је потребна додатна подршка у образовању и на стручно усавршавање просветних радника који раде са децом.
Шеф Делегације Европске уније у Србији Андреас фон Бекерат рекао је да му је велико задовољство што се налази на примопредаји хуманоидних робота ресурсним центрима, у склопу заједничких напора са Министарством просвете и УНИЦЕФ-ом, да образовање учине инклузивним.
- Овај тренутак је важан у широј иницијативи која је вредна 4,8 милиона евра за јачање инклузивног образовања широм Србије. Ми смо помогли у изградњи шест ресурсних центара, директно смо помогли 4.000 ученика, извршили обуку за 6.000 наставника и 1.000 стручњака у општинама широм Србије све у циљу да обезбедимо да деца која су угрожена на неки начин могу да процветају - рекао је шеф Делегације ЕУ.
Директорка УНИЦЕФ-а у Србији Дејана Костадинова изјавила је да сви знају колики је Србија направила значајан напредак у протеклих 15 година у јачању подршке деци са инвалидитетом и додала да је у протекле три године УНИЦЕФ пружио подршку и ради на пројекту где ће специјалне школе бити претворене у ресурсне центре.
Говорећи о хуманоидним роботима, Костадинова је навела да ће они помоћи у комуникацији и социјалној интеракцији све деце и самим тим ће их мотивисати и бити инспирација у учионицама.
- Управо због тога што су засновани на бази игре и интерактивности učiniche учење и пријемчивијим и делотворнијим - рекла је Костадинова.
Она је навела и да је нови петогодишњи програм УНИЦЕФ-а одобрен у Њујорку, наводећи да та организација остаје посвећена да ради раме уз раме са Србијом и обезбеди да се свако дете осећа виђеним и укљученим.
Хуманоидни роботи у образовању представљају високотехнолошке уређаје који помажу наставнику да примени принципе инклузивног образовања уз активно укључивање ученика са сметњама у развоју, укључујући и децу са комуникацијским сметњама.
Министарство просвете, кроз примену савремених технологија и иновативних наставних метода, настоји да сваком детету обезбеди једнаке услове за образовање, унапређујући доступност наставе, подстицање учења и развој индивидуалних потенцијала.
Извор: Танјуг