Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ОЧЕКИВАНИ РАСПЛЕТ У АФЕРИ "СМАТСА": Милов брат ојадио Србију за 6.500.000 евра!

21.01.2021. 07:14
Пише:
Србија Данас/Српски телеграф
Milo Đukanović
Мило Ђукановић / Извор: Профимедиа

Црна Гора је крајем 2019. године донела закон којим је предвидела да преузме дугове компаније "Монтенегро ерлајнс"

Брат од ујака Мила Ђукановића и син доскорашњег црногорског премијера Душка Марковића ојадили су Србију за најмање 6,5 милиона евра. И то из Београда, с обзиром на то да поменути тандем ради у Контроли летења Србије и Црне Горе (СМАТСА), у којој Србија има 92 одсто власништва, а Црна Гора осам одсто.

КО ЈЕ УГРОЗИО ВУЧИЋЕВУ БЕЗБЕДНОСТ? Испливала листа имена саслушаних због прислушкивања председника и његове породице

КО ЈЕ УГРОЗИО ВУЧИЋЕВУ БЕЗБЕДНОСТ? Испливала листа имена саслушаних због прислушкивања председника и његове породице

БАЈДЕН ЈЕ БИО ИМПРЕСИОНИРАН ДЕЧАНИМА: Отац Сава објавио фотографије посете америчког председника српској светињи (ФОТО)

БАЈДЕН ЈЕ БИО ИМПРЕСИОНИРАН ДЕЧАНИМА: Отац Сава објавио фотографије посете америчког председника српској светињи (ФОТО)

Огласило се Министарство одбране поводом неистина и манипулација о вакцинацији војске

Огласило се Министарство одбране поводом неистина и манипулација о вакцинацији војске

Поменути милиони односе се на дуг који црногорска авио-компанија "Монтенегро ерлајнс" (однедавно у стечају) има према СМАТСА и сада га је немогуће наплатити. Као што су медији већ писали, Лазо Максимовић (Милов брат) и Предраг Марковић (Душков син) кривци су што тај дуг није на време наплаћен.

Лаж до лажи

Не тако давно, у јуну прошле године, када су медији покренули ову тему, Максимовић, иначе заменик директора СМАТСА, тврдио је да ће црногорска влада преузети дуг "Монтенегро ерлајнса", вадећи се да то већ није урађено због коронавируса и немогућности путовања и састанака, али да ће се "чим се отворе границе и мало крене саобраћај, о томе договорити".

У међувремену, границе су се увелико отвориле, а саобраћај је кренуо пуним интензитетом, али од споразума који је као готову ствар најавио Лазо није било ништа.

Сада, када је ова тема поново у жижи, Максимовић је обрнуо плочу.

- "Монтенегро ерлајнс" дугује СМАТСА око 6,5 милиона евра за трошкове прелетања авиона. Тај дуг није од јуче, већ је настајао годинама - признао је Максимовић.

Montenegro erlajns
Монтенегро ерлајнс / Извор: Профимедиа

Могли да плене

Максимовић, међутим, није објаснио зашто дуг није наплаћен принудним путем, нудећи прилично немушто објашњење:

- Црна Гора је крајем 2019. године донела закон којим је предвидела да преузме дугове компаније "Монтенегро ерлајнс", између осталих, и дуг према СМАТСА. Она је тада законом преузела дугове, али не знам да ли ће то бити испоштовано зато што је Агенција за заштиту конкуренције у Црној Гори онемогућила спровођење тог закона. Како ће се даље решавати, да ли кроз стечај или на неки други начин, ми то не знамо.

"Заборавио" је, међутим, Максимовић не само шта је причао у јуну већ и чињеницу да је од краја 2019. прошло 13 месеци и да је за то време могло свашта да се предузме да се макар део дуга наплати. Подсетимо, широм света су многобројни случајеви да се авио-компанијама које дугују чак и заплењују авиони.

У дружини милогораца унутар СМАТСА значајан играч био је и Никола Вукићевић, који је био генерални директор директората за буџет у министарству финансија Црне Горе, председник одбора директора "Монтенегро ерлајнса" и члан скупштине СМАТСА испред Црне Горе. Обављао је, дакле, битне функције и на страни повериоца и на страни дужника, што је класичан сукоб интереса. На то, међутим, никада нико није реаговао.