Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Погинуће још 50 људи! Црна предвиђања за август: Ово су деонице на путевима Србије које воде у СМРТ

03.08.2017. 22:12
Пише:
Србија Данас/Блиц
Saobraćaj
Саобраћај / Извор: Србија Данас

Стравично

У жељи да што пре стигну до мора или се врате кући, возачи често возе уморни, не поштују прописе, најчеће оне који се тичу брзине, а како је обим саобраћаја током лета повећан, јул и август сврставају се у најцрње месеце - тада се догађа највећи број саобраћајних несрећа и то често са фаталним исходом.

СУТРА ЈЕ БЛАГА МАРИЈА: Ово НИКАКО немојте радити, иначе ћете направити ВЕЛИКИ ГРЕХ!

Колико су летњи месеци ризични најбоље сведоче званични подаци о броју смртно страдалих. Тако је на пример, у јулу 2016. погинуло 68 особа, а у августу 63. Поређења ради, у јануару исте године живот је изгубило 35 лица, или скоро дупло мање.

Два "најкрвавија" месеца

- Специфично је да су јул и август традиционално најкрвавија два месеца у години, јер је обим саобраћаја знатно повећан, а најчешћи узрок несрећа је умор - каже директор Комитета за безбедност саобраћаја Дамир Окановић.

Како каже, људи који дневно возе сат времена од куће до радног места нису у кондицији да за воланом проведу десетак сати.

- У току августа на нашим путевима погинуће још 50 људи - црна су предвиђања Окановића.

Већем броју страдалих у саобраћајним несрећама током лета доприноси и то што на дужим путовањима у аутомобилима углавном има по четири путника, за разлику од градске вожње, где је просек по два.

Са њим се слаже и Милан Вујанић, професор на Саобраћајном факултету. Он још предвиђа и да ће до краја лета број жртава са фаталним исходом само да се повећава.

Важи за све Српкиње млађе од 50 година: Војна обука ОБАВЕЗНА и за ЖЕНЕ!

Гужве на граници и ризичне одлуке

Задржавања на граничним прелазима или наплатним рампама су такође фактор. Осим што изазивају нервозу и умарање, јавља се жеља да се надокнади изгубљено време, па возачи доносе ризичне одлуке.

Granica
Граница / Извор: Профимедиа/илустрација

Критичне деонице

Вујанић додаје да постоји и фактор пута – односно, недовољна ширина и прегледност умногоме повећавају ризик од несрећа. Као пример истиче Ибарску магистралу.

Окановић додаје и да пут где траке нису физички одвојене може да буде веома опасан. Најризичније деонице су, према његовим речима, Грделичка клисура, од Ниша ка Београду где нема ауто-пута, путни правац за Црну Гору, и Ужице– Бела Земља.