Весић: До краја године нова деоница Моравског коридора, око 40 километара Дунавског коридора…
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић изјавио је данас да ће до краја године сигурно бити пуштена у саобраћај деоница Моравског коридора од Крушевца до Врњачке Бање, 54 километара брзе саобраћајнице Шабац-Лозница, преосталих 5,6 километара до Ваљева и око 40 километара Дунавског коридора који ће, како каже, у потпуности бити завршен у септембру следеће године, скоро годину дана пре рока.
Весић је, гостујући на РТС-у, рекао да ће већ у септембру бити завршена обилазница око Горњег Милановца и да је, када су у питању планирани километри путева до краја године, једино неизвесно да ли ће бити завршена деоница Сремска Рача-Кузмин.
“Ту доста вршимо притисак на турског извођача који се, нажалост, не понаша баш најбоље. Недавно смо им наплатили прве пенале јер су прекшили уговор и то ће бити политика коју ћемо и убудуће водити, али ћемо их натерати да заврше посао у року јер они то могу да ураде до краја године, ако се уозбиље и почну да раде како треба”, рекао је Весић.
Када је у питању деоница ауто-пута од Паковраћа до Пожеге, министар је рекао да је тунел “Лаз” завршен и опремљен, а да је, када је реч о тунелу “Муњино брдо”, у једној цеви остало да се пробије мање од 90 метара, а у другој око 230 метара.
“Очекујемо да прву цев пробијемо између 15. и 25. октобра, а да у првој половини децембра буде пробијена друга цев како би онда кренули са опремањем тунела”, рекао је Весић.
Додао је да је за опремање тунела потребно око шест месеца, те да је план да до 1. јуна следеће године буде пуштена у саобраћај деоница до Пожеге, чиме ће ауто-пут “Милош Велики” коначно бити завршен.
Министар се осврнуо и на најаву председника Србије Александра Вучиха о улагањима у локалне и регионалне путеве, у вредности од милијарду евра.
“Осим ауто-путева и брзих саобраћајница, важно је да реконструишемо и локалне путеве. У Србији имамо око 15.000 километара магистралних и регионалних путева од чега, како се процењује, око 6.000 километара није баш у најбољем стању. Годишње сами, од свог новца, реконструишемо између 800 и 1.000 километара, како које године. Уколико будемо успели да добијемо ових око милијарду евра, а председник је то најавио и добићемо их сигурно, по 250 милиона годишње, то значи да на годишњем нивоу можемо да реконструишемо додатних око 2.000 километара локалних и регионалних путева”, рекао је Весић.
Истакао је да је ово историјска одлука председника Вучића и додао да ће ресорно министарство, са надлежним путарским предузећима бити спремно да ту одлуку спроведе.
Говорећи о недавној посети црногорске делегације Београду, Весић је подсетио да је том приликом са министарком саобраћаја Црне Горе Мајом Вукићевићевић потписао Заједничко писмо Европској комисији о прузи Београд-Бар.
“Ми смо конкурисали за нови план раста западног Балкана у оквиру кога је Европска унија обезбедила додатни новац, више од шест милијарди евра, да се наш део пруге гради из тог плана, док ће Црногорци тражити да се гради њихов део”, рекао је Весић.
Навео је да је током посете црногорске делегације постигнут и договор о изградњи ауто-пута између Србије и Црне Горе.
“План је да до јуна следеће године стигнемо до Пожеге, а после нам остаје 108 километара до Црне Горе од чега смо већ уговорили 75 километара до Дуге Пољане. Што се тиче Црне Горе, њима остаје да ураде 50-ак километара тако да ћемо заједнички тражити партнера да то урадимо и верујем да ћемо тако лакше наћи некога ко ће заједно са нама градити тај ауто-пут који је веома важан за односе две земље, привреду, грађане”, рекао је Весић.
Министар је, између осталог, рекао да ће у будућности више пажње бити усмерено на карго саобраћај чија нас, како каже, експанзија тек чека.
Србија је транзитна земља и можемо много више да зарадимо на карго саобраћају, рекао је Весић и додао да је министарство на чијем је челу затражило од Саобраћајног факултета да уради студију развоја карго саобраћаја у Србији.
“Та студија ће, када буде завршена, бити усвојена на влади, и то ће бити наш план како ћемо развијати интермодалне терминале у нашој земљи”, додао је Весић.