ОСТАВЉА НЕПРИЈАТЕЉИМА МАЛО ВРЕМЕНА ДА РЕАГУЈУ: Кинески Донгфенг-17 доминира на Далеком истоку! (ВИДЕО)
Кина је уложила значајна средства за ДФ-17 и друге програме хиперсоничног наоружања
Донгфенг-17 (ДФ-17) је кинеска мобилна балистичка ракета базирана на употреби чврстог горива. На њега се поставља ДФ-ЗФ хиперсонично нечујно возило.

Позови Mozzart асистента – уплати аванс са кућног прага!

РУСИ СТВАРАЈУ "ПОСЕЈДОНА": Стиже најновија "морска неман", Путин открио њен главни задатак

"ТУПОЉЕВИ" СУ НОВИ ВЛАДАРИ НЕБА: Краси их беспрекорна елеганција, и још већа убојитост (ВИДЕО)
ДФ-17 је заједно са ДФ-ЗФ званично представљен на војној паради поводом Дана државности 1. октобра 2019. године, чинећи га првим кинеским оперативним хиперсоничним системом наоружања и једним од првих у свету који је пуштен у употребу.
Кина је уложила значајна средства за ДФ-17 и друге програме хиперсоничног наоружања. Народноослободилачка војска (ПЛА) је то учинила како би парирала противничким ракетним системима.
Циљ оружја је такође био да развије брзу, дугорочну, високо прецизну ударну снагу која "оставља непријатељима мало времена да реагују".
Иако су спорији од конвенционалног балистичког возила, већа окретност и лет на мањој надморској висини отежавају њихово праћење и предвиђање путање лета, што је велики изазов за застареле системе ракетне одбране.
Кинески истраживачки институт одговоран је за развој ДФ-17 и других кинеских теретних возила. Такође је познат под називом "Институт за истраживање летећих возила у блиском свемиру", ова организација делује под окриљем Прве академије Кинеске ваздухопловне научне индустрије (ЦАСИЦ).
Амерички званичници потврдили су постојање ДФ-17 2014. године, идентификујући га као Ву-14. Новински медији су касније идентификовали ракету као ДФ-ЗФ - вероватно ранију кинеску ознаку.
Између јануара 2014. и новембра 2017. године, Кина је извела најмање девет летачких тестова ДФ-17. Испитивања су се одвијала у Центру за лансирање сателита Тајуан у провинцији Шанки. ДФ-17 иде на чврсто гориво, дугачак је око 11 м и тежак око 15.000 кг.
Чини се да је појачивач ДФ-17 исти као онај који се користи за кинеску балистичку ракету ДФ-16. Његов пратећи ДФ-ЗФ ХГВ наводно достиже брзину од 5-10 маха (1,72-3,43 км/с) у фази клизања.
Процене америчке обавештајне службе сугеришу да домет ДФ-17 достиже између 1.800 и 2.500 км. Иако су кинески коментатори нагласили конвенционалну мисију ДФ-17, ракета се може алтернативно опремити нуклеарним бојевим главама.
ДФ-17 је показао висок степен тачности у испитивању, при чему је један званичник америчке владе рекао да је пробна глава "на неколико метара" од предвиђене, стационарне мете. Амерички званичници одбране такође су рекли да је ДФ-ЗФ ХГВ у претходним пробним летовима извео "екстремне маневре" и "акције избегавања".
Тестови које је Кина спровела укључују:
9. јануара 2014. - Прво лансирање ракете.
7. августа 2014. - Неуспели тест, ракета се распала убрзо након лансирања.
2. децембра 2014. - Успешан тест.
7. јуна 2015. - Очигледан успех, амерички званичник је приметио да је возило извршило "екстремне маневре".
19. августа 2015. - Очигледан успех, амерички званичник је приметио да је возило обавило "избегавајуће мере".
23. новембра 2015. - Успешно, ХГВ достиже брзину "већу од 5 Маха".
22. априла 2016. - Успешан тест.
1. новембра 2017. - Летео приближно 1.400 км током 11 минута, а теретни авион лети на спуштеној надморској висини од око 60 км.
Вести о домаћем и страном наоружању можете прочитати ОВДЕ.