Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

НОВИ ДЕТАЉИ О ПАДУ АМЕРИЧКОГ ПОНОСА: Објављена прва фотографија остатака стратешког бомбардера Б-1Б Ланцер (ФОТО/ВИДЕО)

07.01.2024. 20:40
Пише:
Србија Danas/Oružjeonline.com
B-1B Lanser
Б-1Б Лансер / Извор: Фото: Youtube/Printscreen/WKYC Channel 3

Догађај је узнемирио америчке снаге

На интернету је објављена фотографија на којој се види амерички стратешки бомбардер Б-1Б "Лансер" који се срушио 4. јануара. Несрећа се догодила током тренажног лета у ваздухопловној бази Елсворт у Јужној Дакоти.

У СРБИЈУ СТИГЛА ДРУГА БАТЕРИЈА СИСТЕМА ПВО ФК-3! Домет ракета до 100 км по даљини, а по висини до 27 км (ВИДЕО)baterija PVO FK-3

У СРБИЈУ СТИГЛА ДРУГА БАТЕРИЈА СИСТЕМА ПВО ФК-3! Домет ракета до 100 км по даљини, а по висини до 27 км (ВИДЕО)

ЧЕКА СЕ ОДЛУКА ВРХОВНОГ КОМАНДАНТА! Војска Србије тражи увођење обавезног војног рокаFoto: Shutterstock

ЧЕКА СЕ ОДЛУКА ВРХОВНОГ КОМАНДАНТА! Војска Србије тражи увођење обавезног војног рока

"МИ СМО ДАНАС ТЕНКОВСКА ВЕЛЕСИЛА" Вучић о напретку Војске Србије: "Хрватско ваздухопловство није ни близу српског"Vojska Srbije

"МИ СМО ДАНАС ТЕНКОВСКА ВЕЛЕСИЛА" Вучић о напретку Војске Србије: "Хрватско ваздухопловство није ни близу српског"

Према команди за глобални удар америчког ваздухопловства, авион се срушио док је прилазио писти. Истовремено, сва четири пилота су се успешно катапултирала. Још увек се не зна тачан узрок пада стратешког бомбардера, али америчка војска, за сваки случај, подсећа да је тог дана у Јужној Дакоти "био јак мраз".

Након пада авиона, ваздухопловна база Елсворт је привремено затворена. Међутим, непознати фотограф је наводно ипак успео да сними Б-1Б Лансер након пада.

Ако боље погледамо, тешко је назвати оно што је остало од стратешког бомбардера авионом. Два комада гвожђа, од којих је један некада био кабина авиона, а остатак труп и реп.

Подсетимо, Б-1Б Лансер је тешки суперсонични бомбардер великог домета са променљивим замахом крила. Према СТАРТ-у, уклоњен је из редова нуклеарних бомбардера, а тренутно се овај авион користи као носач високопрецизног наоружања, система и средстава за пробијање ПВО.

Према војним публикацијама, летелица се такође унапређује за напад на кинеске носаче авиона у будућем сукобу око Тајвана.

Б-1Б Лансер користиле су америчке ваздухопловне снаге за симулацију ракетних удара и бомбардовања широм Руске Федерације, укључујући Санкт Петербург, Калињинград, Кронштат, Далеки исток, Крим, Севастопољ и Краснодарску територију.

Цена једног авиона је 1998. године била око 100 милиона долара, након модернизације значајно је порасла. У овом тренутку, од 100 произведених у америчком ваздухопловству, 44 Б-1Б остају у различитом степену техничке и летне спремности.

У вези са инцидентом, летови Б-1Б Лансера биће привремено обустављени како би се утврдио узрок инцидента и елиминисали могући системски проблеми на другим авионима овог типа.

Прошле године је забележен пожар на Б-1Б. Бомбардер Б-1Б Лансер је тада изгорео у ваздухопловној бази Дајес у Тексасу током рутинске провере мотора, при чему су две особе повређене.

Пре две године дана, УСАФ је приземљило целу своју флоту Б-1Б да би истражило проблеме са својим системом горива, известио је Ер Форс Тајмс. Према вестима, УСАФ је више пута отказивао летове својих Лансера у последњих неколико година због различитих безбедносних проблема.

Бомбардер Б-1Б Лансер, сада вредан 316 милиона долара, развијен за Хладни рат

Б-1 је веома свестран авион намењен за различите мисије. Радар са синтетичким отвором Б-1Б је способан да прати, циља и гађа возила у покрету, а ту су и режими самоциљања и праћења терена.

Тешки бомбардер Б-1 Лансер (Rockwell Интернатионал Б-1 Ланцер – Улан) је вишенаменски бомбардер настао као замена за авион Боеинг Б-52 по програму АМСА од 1965. године и први је борбени авион на свету, по дизајну са елементима "стелт" технологије. 

У служби је америчког ратног ваздухопловства је од 27. јула 1985. године. Почетком 1990-их почела је конверзија авиона Б-1 за опремање конвенционалним наоружањем. 

Коначна верзија бомбардера Б-1Б имплементирала је концепт пробоја противваздушне одбране на малим висинама летењем на ултра малим висинама уз избегавање терена.

Дакле примарна мисија Б-1 Лансера је извођење дугометних напада ниског лета. Има велики унутарњи складиштени простор за оружје који може носити различите конвенционалне и нуклеарне бомбе, крстареће пројектиле и вођену муницију. 

Овај авион има способност прецизног испоручивања свог терета, што га чини ефикасном платформом за међуконтиненталне и регионалне мисије.

Б-1 Лансер је прошао кроз различите надоградње током година како би се унапредиле његове способности, укључујући повећану капацитет носача оружја, побољшане авионике и радарне системе. 

Учествовао је у разним војним операцијама и био ангажован у сукобима попут Заливског рата, бомбардовању Југославије, рата у Авганистану и рата у Ираку. Иако активан део флоте бомбардера УСАФ-а заједно с Б-2 Спирит stealth бомбардером и Б-52 Stratofortressom. 

У августу ове године објављено је да су америчке ваздухопловне снаге одустале од првобитно планиране идеје да повуку бомбардере Б-1Б Лансер и Б-2 Спирит почетком 2030-их. 

Према новом плану, исти Б-1 Лансер ће остати у употреби до када ће бити замењен новим бомбардером Б-21 Раидер 6. генерације, за који се помпезно најављује да ће свој први лет обавити до краја ове године.

Б-1Б Лансер

Примарна функција: Тешки бомбардер великог домета, вишенаменски
Произвођач: Боеинг, Северна Америка (раније Rockwell Интернатионал, North Америцан Аирцрафт)
Офанзивна авионика, Боеинг војни авион; Дефенсиве Авионицс, ЕДО Цорпоратион
Погон: Четири Генерал Елецтриц Ф101-ГЕ-102 турбовентилаторска мотора са накнадним сагоревањем
Потисак: 30.000 плус фунти са накнадним сагоревањем, по мотору
Распон крила: 137 стопа (41,8 метара) испружених напред, 79 стопа (24,1 метара) забачених у крми
Дужина: 146 стопа (44,5 метара) Висина: 34 стопе (10,4 метра) Тежина: приближно 190.000 фунти (86.183 килограма)
Максимална тежина при полетању: 477.000 фунти (216.634 килограма)
Капацитет горива: 265.274 фунти (120.326 килограма)
Носивост: 75.000 фунти (34.019 килограма)
Брзина: 900-плус мпх (1,2 маха на нивоу мора)
Распон: Интерконтинентални
Плафон: Више од 30.000 стопа (9.144 метра)
Посада: четири (командир авиона, копилот и два официра за борбене системе)
Јединични трошак: 317 милиона долара
Почетна оперативна способност: октобар 1986
Инвентар: Активна снага, 62 (тест, 2); АНГ, 0; Резерва, 0

(Србија Данас/Oružjeonline.com)