Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ЗАПАД ЗАДРХТАО! Русија ствара чудовиште: СУПЕРТЕНК Т-100 "Црни Орао" ускоро би могао да угледа светлост дана

22.03.2024. 14:37
Пише:
Србија Danas/Oružjeonline.com
T-80U
Т-80У / Извор: Профимедиа

Руска наменска индустрија се не зауставља.

На Западу је велико интересовање изазвала вест о новом руском супертенку, названом "Црни Орао" и који су западни аналитичари привремено означили као Т-100.

УГОВОРЕНА САРАДЊА ВЕКА! Немачка и Француска удружују снаге у стварању моћног оружја следеће генерацијеKNDS

УГОВОРЕНА САРАДЊА ВЕКА! Немачка и Француска удружују снаге у стварању моћног оружја следеће генерације

РУСИЈА ЗАПОЧЕЛА МАСОВНУ ПРОИЗВОДЊУ ЗАСТРАШУЈУЋЕ УБИТАЧНОГ ОРУЖЈА: Ради се пуном паром, у три смене, Шојгу на лицу местаEksplozija bombe

РУСИЈА ЗАПОЧЕЛА МАСОВНУ ПРОИЗВОДЊУ ЗАСТРАШУЈУЋЕ УБИТАЧНОГ ОРУЖЈА: Ради се пуном паром, у три смене, Шојгу на лицу места

Колико кошта камиказа дрон Геранијум? (ВИДЕО)Dron

Колико кошта камиказа дрон Геранијум? (ВИДЕО)

Главни борбени тенкови породице Т-80, према Русима, добро су се доказали током операција у Украјини. Стога, предузеће Омсктрансмаш не само да је наставило производњу таквих МБТ, узимајући у обзир искуство борбених дејстава, већ и развија нову класу тенкова – Т-100, пишу руски извори вести.

Извори напомињу да је 80-их година у СССР-у било пет предузећа која су производила тенкове. Истовремено, Омсктрансмаш је био један од три највећа заједно са Уралвагонзаводом у Нижњем Тагилу и фабриком Малишев у Харкову.

До краја Хладног рата постојала су два предузећа за производњу Т-80 и три за производњу Т-72. Тенк Т-72 се такође производио по лиценци у Пољској, Чехословачкој и Југославији (као Т-84).

Од касних 1980-их, Омсктрансмаш је спровео амбициозан програм трансформације Т-80 у тенк следеће генерације, концептуално сличан Т-14, који је сада у малосеријској производњи у Уралвагонзаводу, са посадом смештеном у оклопљеној капсули тако да у куполи нема људи.

Својевремено је Москва покушала да заинтересује купце страних инвеститора за пројекат овог тенка, названог "Црни орао". Рад на њему почео је још средином 80-их (Т-80УМ2 је имао неколико имена – "Црни орао", "Објекат 640", "Тарантула").

Међутим, пошто се и сама постсовјетска Русија придружила ембаргу на оружје за многе своје клијенте, укључујући Ирак, Иран, Либију и Северну Кореју, новац за то се никада није појавио.

T-90
Т-90 / Извор: Профимедиа

Извори вести сугеришу да ће следећа генерација након Т-72 бити названа Т-90, да ће Т-80 бити праћен Т-100. Истовремено, разлика у способностима ће бити значајна, јер су се Т-72 и Т-90 производили паралелно, а између Т-80 и Т-100 ће постојати јаз од три деценије.

Остаје нејасно у којој мери ће дизајн Т-80 бити модернизован и да ли ће елементи Црног Орла у некој мери бити уграђени. Нови тенк не би могао бити ништа мање обећавајући од Т-14 који производи Уралвагонзавод.

Црни Орао је заснован на побољшаној верзији Т-80БВМ, једног од кључних примера руске тенковске технологије.

Једна од најуочљивијих карактеристика новог производа је могућност кретања уназад при брзинама до 25 километара на сат – цифра која се може упоредити само са америчким Абрамсом, опремљеним гаснотурбинским мотором. Ова карактеристика издваја Црног Орла од осталих тенкова и наглашава њену способност маневрисања и брзине.

Стручњаци напомињу да је искуство специјалне војне операције нагласило важност брзог маневрисања опреме на бојном пољу: способност брзог отварања ватре и брзог напуштања положаја без потребе за окретањем.

За разлику од других модела, као што је тенк Прорив, чија је брзина у рикверц ограничена на пет километара на сат, нови Црни Орао ће моћи тренутно да се удаљи од непријатељске ватре, показујући висок степен борбене прилагодљивости и ефикасности.

Конкурентски тенк би могао да пружи драгоцену заштиту за програм Т-14, истовремено вршећи повећан притисак на Уралвагонзавод да га спроведе. Међутим, пошто је Уралвагонзавод сада у власништву Омсктрансмаша и има потпуни монопол на производњу руских тенкова, могућности за повећање ефикасности кроз конкуренцију остају ограничене.

Врло је вероватно да ће нови Т-80 са новом ознаком постати најспремнији руски тенк, са могућим изузетком самог Т-14, сажели су медији.

Извор: Србија Danas/Oružjeonline.com