АВИОН СЕ ЗАБИО БРЗИНОМ ОД 200 КИЛОМЕТАРА НА ЧАС У ХРАСТ: "Илузија" узрок стравичне авионске несреће на Козари (ВИДЕО)
Због слабе видиљивости и доживљаја "илузије" пилот се забио у храст при брзини од 200 километара на час, пише у завршном извештају комисије која се бавила авионском несрећом на Козари
Због веома слабе видљивости, пилот авиона који се пре три месеца срушио на Козари вероватно је имао лажни осећај положаја летелице те је дошло до повећања нагиба и спуштања, са наглим губитком висине, а потом и ударца у крошњу дрвета, брзином већом од 200 км/х.

НОВИ ЗЕМЉОТРЕС ЈУТРОС ПОГОДИО ХРВАТСКУ: Тло се снажно затресло на 30 километара од Загреба!

СКАНДАЛ У ЦРНОЈ ГОРИ: Бивша власт купила неисправне респираторе?

ВАКЦИНАЦИЈА СЕ НАСТАВЉА: Словенија дозволила употребу Астразенеке
Како је потврђено то је, између осталог, наведено у завршном извештају Комисије за спровођење истраге узрока авионске несреће авиона Пипер ПА-28, која се догодила 10. децембра 2020. године.
У том извештају истиче се да је основни узрок авионске несреће, у којој су погинуле две особе, губитак контроле над авионом и његов пад у неправилан положај изазван неконтролисаним уласком летелице у облачну масу и губитком визуелног контакта са земљом.
- Могуће је да је пилот покушао избећи облак заокретом, након чега је уследила илузија, односно лажни положај и прелазак у стрмо обрушавање и удар у дрво храста - наводи се у овом извештају. Како се додаје, први удар авион је имао у крошњу храста висине око 20 м и пречника у подножју око један метар, са брзином већом од 200 км/х.
- Авион је прво ударио у грану храста дебљине око 30 цм. Око храста у који је авион ударио налази се околно дрвеће с висином већом од 20 м, али нису уочени трагови оштећења на гранама тог дрвећа, што је доказ да је авион прије удара био у веома стрмој путањи - стоји у извештају. Након удара у земљу дошло је до пожара на авиону и дрвећу. У авиону је било око пола резервара горива, односно око 70 литара.
- Након удара авиона под стрмим углом у грану храста и земљу дошло је до лома горивне инсталације, цурења и просипања бензина на месту удара. Услед кратког споја акумулатора претпоставља се да је дошло до варничења, што је запалило просуто гориво и узроковало пожар - истиче се у извештају. Иницирани пожар је захватио резервоаре у крилима, односно остатке бензина у њима, због чега су експлодирали.
У извештају се, иначе, наводи и низ других фактора који су утицали на несрећу. Један од њих је, наводи се, недовољна оспособљеност и искуство пилота за летење изнад планинског земљишта и у условима нагле промене метеоролошке ситуације. Следећа је недовољна процена метеоролошке ситуације код доношења одлуке за летење.
На несрећу је, наводи се, утицало и психичко стање пилота изазвано стресом из претходних летова.
Авион је, подсећа се, изводио најављен и одобрен лет с аеродрома Бањалука у рејону Велике Кладуше у операцији избацивања ветеринарских вакцина из ваздуха. Летелица је, додаје се, редовно одржавана у овлаштеном сервису и има евидентиране све редовне и друге радове одржавања.
- Авион је био у пловидбеном стању с важећим уверењем о пловидбености, опремљен и одржаван према важећим прописима и одобреним процедурама - пише у извештају.
Према подацима који су раније објављени, авионом је пилотирала Ирина П. (33), мајка двоје дјеце, Молдавка са румунским држављанством, а с њом је био и Београђанин Игор Ивановић (34). Обдукцијом тела утврђено је да је смрт настала услед вишеструких ломова и повреда током пада авиона.