ДА ЛИ СТАЈЕМО КОРОНИ НА РЕП: Научници открили ензим ковида-19 који вара имуни систем

24.07.2020. 14:23
Танјуг
Foto: Profimedia
Фото: Профимедиа / Извор: Профимедиа

Направљен значајан напредак у нашем разумевању вируса

Амерички научници открили су структуру ензима названог НСП16, који вирус ковид-19 користи да завара имуни систем и добије приступ домаћим ћелијама које отима да би се размножавао.

ТУГА ДО НЕБА! Трогодишња девојчица преминула од корона вируса

ИТАЛИЈА ОПЕТ ГРЦА ПОД КОРОНОМ: Број заражених више него дуплиран, вирус и у дому за старе

"КОВИД НЕЋЕ НЕСТАТИ, ТЕШКО ДО ПРЕПОРОДА" Највећи заговорник бомбардовања Србије ГУБИ рат против короне

Ово откриће могло би да доведе до нових лекова за пацијенте оболеле од вируса ковид-19, а који би спречили да вирус прође кроз имуни систем, преноси британски Скај њуз.

Ензим се користи за модификовање нечега што се назива "месинџер РНА цапи", а који ћелијама "говори" да су протеини и каже им да стварају нове.

- Ради се о камуфлажи. То је модификација, којима се варају ћелије - изјавио је доктор Јогеш Гупта са Унивезитета у Тексасу.

Дешифровање структуре ензима могло би да омогући истраживачима да развију лекове - нове мале молекуле који би могли да спрече НСП16 од стварања модификација.

У том случају би имуни систем, наводи се, препознао напад вируса и могао да узврати напад.

- Јогешов рад је открио 3Д структуру кључног ензима вируса ковид-19 потребног за умножавање. Ово је значајан напредак у нашем разумевању вируса - изјавио је коаутор студије Роберт Хром.

ГРАЂАНИ ТРАЖЕ ВРАЋАЊЕ РЕСТРИКТИВНИХ МЕРА: Само у Мурсији 30 хиљада људи у изолацији, у току шокантна кампања