ДИНОСАУРУС КОЈИ ЈЕ БИО СТРАХ И ТРЕПЕТ: Откривени остаци највеће животиње која је ходала Земљом (ВИДЕО)

22.01.2021. 19:16
Србија Данас/Спутњик
dinosaurus
диносаурус / Извор: Фото: Shutterstock

Ископани остаци стари су око 98 милиона година

Остаци највеће животиње која је ходала Земљом откривени су у Аргентини, сматрају научници из те земље. Ради се о непознатој врсти гигантског диносауруса, који је тежио више од 69 тона.

Градоначелник Грачанице: Хвала Меридиану што је спасао најугроженије

ТРАМПА НАПУШТАЈУ НАЈВЕРНИЈЕ ПРИСТАЛИЦЕ: "Шаман" са роговима проговорио, осећа се изданим

СЕНАТ ЈЕ ДОНЕО ОДЛУКУ: Џенет Јелен може да се кандидује за место од огромне важности за Америку

Остаци дуговратог диносауруса стари су око 98 милиона година, проценили су научници. Први делови костију откривени су у Патагонији пре осам година, а ископавања још трају.

Научници су сада успели да одреде приближне димензије на основу до сада ископаних остатака тог диносауруса и сматрају да је био већи од до сада највеће познате животиње, титаносауруса. Резултати проучавања ископаних остатака недавно су објављени у научним часописима.

Титаносаурус је био највећи члан породице сауропода. Овај дуговрати биљојед, који је живео у периоду Јуре (пре око 160 милиона година), па све до периода Креде (пре 66 до 145 милиона година), могао је да буде висок до 37 метара и тежак до 69 тона.

- Проучавајући остатке нове врсте из Патагоније, чини се да би могао бити највећи сауропод који је до сада нађен - рекао је Пол Барет, палеобиолог из Музеја историје природе у Лондону, пише "Лајвсајенс".

Научници још немају довољно доказа који би могли да потврде да се ради о потпуно новој врсти или само гигантском примерку неке од постојећих џиновских врста.

Међутим, уверени су да ће, када се ископавања заврше, моћи да га класификују као нову врсту.

- Место где је откривен веома је тешко приступачно и логистика је компликована. Али очекујем да се вратимо истраживању када се заврши пандемија - рекао је Алехандро Отеро, палеонтолог из Музеја Ла Плата у Аргентини.

Две врсте титаносауруса тренутно се сматрају највећим и обе су пронађене у Аргентини. Једна је аргентиносаурус, а друга патаготитан. Међутим, закључци о њиховој величини изведени су на малом броју остатака. До сада је пронађено тек 13 костију аргентиносауруса и шест јединки патаготитана.