ПРОНАЂЕНИ ОСТАЦИ ПРАСТАРОГ ЧУДОВИШТА: Облик лобање неодољиво подсећа на египатско божанство (ВИДЕО)

30.08.2021. 09:55
Србија Danas/BBC
Anubis
Анубис / Извор: Фото: Youtube/Printscreen/Global News

Могао је да хода по копну, али и да плива

Научници у Египту открили су нову врсту четвороножног кита који је живео пре отприлике 43 милиона година. Фосил водоземца латинског назива Пхиомицетус анубис откривен је у египатској Западној пустињи, подручју Сахаре које лежи западно од реке Нил.

КИМ ПОНОВО УПАЛИО АЛАРМ НА ЗАПАДУ: Северна Кореја ради нешто што никако не би смела, нови проблеми у најави

РАЗГОВОР КОЈИ СЕ ДОГАЂА ЈЕДНОМ У 10 ГОДИНА: Ганц и Абас "очи у очи", бирају између климавог мира и крвавог рата

ШТА СЕ ДЕШАВА СА КОРОНОМ У САД? Бројке у наглом порасту, болнице без особља, кисеоника и слободних кревета!

Његова лобања подсећа на Анубиса, староегипатског бога мртвих са главом шакала по коме је добила име.

Преци савремених китова развили су се од сисара сличних јеленима који су живели на копну током 10 милиона година.

С тежином од око 600 кг и дужином од три метра, Пхиомицетус анубис је имао снажне чељусти за хватање плена, наводи се у студији коју је у среду објавио Зборник радова Краљевског друштва Б.

Кит је могао да хода по копну и плива у води.

- Пхиомицетус анубис је кључна новооткривена врста китова и важно је откриће за египатску и афричку палеонтологију - рекао је за Ројтерс главни аутор истраживања Абдуах Гохар.

Премда ово није први пут да су научници открили фосил кита с ногама, верује се да је Пхиомицетус анубис најранији тип "полуморског" кита који је откривен у Африци.

Првобитно се веровало да су китови еволуирали у Јужној Азији пре приближно 50 милиона година. Како су се њихова тела поступно све више прилагођавала води мигрирали су према Северној Африци и Северној Америци, где су пронађени и остали фосили.

Најновије откриће упућује на то да су рани китови допливали са подручја Јужне Америке.

Палеонтолози сматрају да су китови култни пример еволуције јер су се развили из малих копитара у плаве китове те су потом поступно освојили океане.

Тим палеонтолога је 2011. године у Перуу открио фосил кита стар 43 милиона година. Имао је четири ноге, пливаћу кожицу и копита.

Овај древни кит могао би се, управо због екстремитета и снажног репа, упоредити с дабром или видром.