"УБИЋЕ И СЕБЕ И ДРУГЕ ЗАРАД СВОГ ЕГА!" Милијардер након прошлогодишње трагедије поново покушава да спусти подморницу до Титаника - "Доказаћу да може"
Милијардер из Охаја планира да спусти подморницу за две особе до дубине нивоа Титаника, како би доказао да се путовање може безбедно обавити након трагедије која је задесила капсулу Титан прошле године.
Инвеститор у некретине, Лари Конор рекао је за WSJ: "Желим да покажем људима широм света да, иако је океан изузетно моћан, може да буде диван и пријатан и да заиста промени живот ако му приступите на прави начин.“
Он иначе ради са Патриком Лехијем, суоснивачем и извршним директором произвођача подморница Тритон Субмаринес.
Погинули сви путници
Дуо има за циљ да покаже да се таква експедиција може изводити више пута и безбедно, упркос имплозији подморнице ОцеанГате прошлог јуна, у којој је погинуло свих пет путника, укључујући генералног директора компаније Стоктона Раша.
Лехи је рекао да га је Конор назвао неколико дана након имплозије и рекао: - Знаш, оно што треба да урадимо је да направимо подморницу која може да рони до дубине на нивоу Титаника више пута, безбедно и да покаже свету да ви момци може то да урадите, а да је Титан био само справа -цитирао је он.
Лехи је био један од бројних индустријалаца који су критиковали ОцеанГате пре и после катастрофе, оптужујући компанију за упитне безбедносне стандарде.
"Убиће и себе и друге зарад свог ега"
Након имплозије, он је Рашов приступ убеђивању људи да се укрцају описао као „прилично предаторски“.
Бивши главни пилот подморнице у компанији рекао је годинама пре фаталног инцидента да ће Раш убити и себе и друге у „циљу да ојача свој его“.
Филмски стваралац и истраживач Титаника Џејмс Камерон је такође рекао да су он и неки инжењери упозорили званичнике ОцеанГате-а да би Титан могао довести до „катастрофе“.
Уговор које су путници Титана морали да потпишу помиње више начина на које путници могу умрети и три пута описује брод као „експерименталан“.
Било је више неуспеха
Претходни путници су такође описали грешке, неуспела путовања и несигурност коју су осећали.
Ипак, Раш и његова компанија су више пута бранили своју подморницу и њен дизајн.
Након јунске катастрофе, са бројних страна стигли су позиви да се овакве експедиције генерално преиспитају.
Извор: Србија Данас/Nova.rs