ИЗНЕНАЂУЈУЋЕ ОТКРИЋЕ У СВЕМИРУ: Астрономи уочили најпуфнастију планету икада, подсећа на слаткиш маршмелоу (ВИДЕО)

21.10.2022. 21:06
Србија Данас/Спутњик
svemir
свемир / Извор: Профимедиа/илустрација

На удаљености од око 580 светлосних година од Земље

Астрономи су открили "најпуфнастију" планету до сада која кружи око звезде у фази црвеног патуљка на удаљености од око 580 светлосних година од Земље у сазвежђу Кочијаша. Планета ТОИ-3757 б има пречник од 150.000 километара, што је чини мало већом од Јупитера, а око своје звезде направи круг свака три и по дана.

"МЕЛОНИ ПРИХВАТИЛА МАНДАТ И ПРЕДСТАВИЛА ЛИСТУ МИНИСТАРА" Италија добила прву жену премијера у историји

"АКО БИ ПАЛИ У РУКЕ БИЛО КОМЕ..." Откривен садржај тајних докумената које је ФБИ запленио од Трампа

СЛОВЕНЦЕ ЧЕКА ВРУЋА ПОЛИТИЧКА ЈЕСЕН: Три референдума, председнички и локални избори, ево ко има највише шанси да наследи Пахора

Истраживачки тим израчунао је да планета има густину од 0,27 грама по кубном центиметру, око четвртине густине воде, односно слично густини маршмелоуа. У преводу, да постоји довољно велика када, ТОИ-3757Б би плутала у њој.

Она је "најпуфнастија" планета и најлакши гасовити џин икада примећен како кружи око црвеног патуљка, због чега је само откриће било велико изненађење, пише портал "Спејс".

Звезде у фази црвеног патуљка су најмање и најтамније звезде које претварају водоник у хелијум у својим језгрима. Иако хладније од Сунца, њихово понашање је непредвидиво због чега се планете око њих ређе формирају.

- Традиционално се сматра да се џиновске планете око црвених патуљака тешко формирају - каже Шубам Канодија, истраживач из Лабораторије за планетарне науке Карнегијеве институције.