Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

"МИСЛИЛА САМ ДА ЋЕ МЕ КОЈОТИ ПОЈЕСТИ" Отишла је у Калифорнију код пријатеља на одмор, није ни сањала да ће се ускоро БОРИТИ ЗА ГОЛИ ЖИВОТ (ФОТО/ВИДЕО)

08.03.2020. 18:51 18:54
Пише:
Србија Данас
a
а / Извор: Foto:YotubePrintscreen/True Сториес

Клер Нелсон, новинарка и писац, објавила је недавно књугу под називом "Шта сам научила када сам пала" у којој је описала истинит и трауматичан догађај из свог живота.

Наиме, Клер је током одмора у Калифорнији пала низ литицу, тешко се повредила, због чега је три дана провела заробљена у пустињи верујући да ће умрети или да ће је којоти појести. Снимила је чак и опроштајну поруку, али срећом успела је да преживи. Ово је део њене приче коју је описала у свој књизи.

Како је написала, пут у Калифорнију био је њен бег из Лондона где је радила стресан посао. Желела је да оде на одмор у Торонто, али пријатељи из Калифорније понудили су јој да дође код њих да чува њихову кућу док су они на путовању. Клер је пристала. Планирала је да много пешачи и на кратко побегне од цивилизације.

МЕЂУНАРОДНА САТЕЛИТСКА СТАНИЦА ОБЈАВИЛА СНИМАК: Уочен НЛО већи од земље! (ВИДЕО)

Грци са Крита снимили песму посвећену корона вирусу (ВИДЕО)

ЛАГАО ЈЕ, А ПОСЛЕ 20 ГОДИНА ОТВАРА ДУШУ - БИЛ КЛИНТОН О АФЕРИ СА МОНИКОМ ЛЕВИНСКИ: Ево шта тврди зашто је преварио Хилари (ВИДЕО)

- Изабрала сам уторак за дан за пешачење у националном парку  Џошуа Три јер сам знала да ће стаза бити празна. У календару испод датума 22 мај уписала са дестинацију: Изгубљена оаза палми. Ноћ раније спаковала сам неколико стварчица: крему засунчање, једну мајицу већу неколико бројева, чизме, камеру и лекове против болова. Ставила сам сендвич са авокадом И једну чоколадицу. Понела сам и двовољно воде за за цео дан  - пише.

Следећег јутра кренула је ка стази. Паркирала је аутомобил на уласку у парк већ тада "имала је неки чудни осећај, као да нешто неће бити у реду". Ипак, кренула је на планирану шетњу.

- Када сам већ стигла до парка, узела сам мапу из центра за посетиоце и упитала за смер где почиње стаза. "Уживајте у планинарењу" довикнуо је ренџер када се капија затворила. Нисам знала да је то можда последња особа са којом причам - пише Клер.

Током шетње скренула је са стазе, оклизнула се и пала низ литицу.

- Сећам се веома добро звука који је настао када је моје тело ударило тло. Оштар бол. Покушала сам да се подигнем на ноге, али нисам успела. Карлица ми је била сломљена. Повукла сам ранац ка себи, извадила телефон и покушала да позовем хитну помоћ. Руке су ми се тресле. Нисам имала домет. Не. Не,не,не… - наводи Клер.

Поново је покушала да позове помоћ, али без успеха. На све начине покушала је да ухвати сигнал, поново без успеха.

- Срце ми је тукло у грудима. Била сам километрима далеко од домета. Сваким притиском на дугме на телефону моја нада је прелазила у страх.

Вриснула сам наглас: "Помозите ми! Молим вас!" Али је ехо нестајао међу стенама. Све што сам могла је да се надам да ће ме неки планинар наћи - каже Клер.

Схвативши да може да користи мапе на телефону и без интернета, покушала је да пронађе своју локацију. На екрану се појавила стаза, ситна испрекидана линија у непрегледном пространству ничега. Ту је била и она мала плава тачка далеко од стазе. Најмање километар далеко од главне стазе.

- Хладне капи ужаса пале су ми на врат. Погрешно сам скренула. Тада ми је синуло: нико неће доћи. Овако ћу умрети. Вриснула сам гласно колико сам могла, неколико пута барем. Изнад мене почео је да кружи јастреб. Помислила сам: “Шта ако ме нико не пронађе све док од мене не остану само кости?” -  наводи Клер.

У том тренутку одлучила је да сними видео поруку на свом телефону. Опроштајну поруку.

-  Ово је најглупља ствар коју сам урадила. Јако сам уплашена. Морам да се извучем одавде некако. Уколико то не успем, само желим да каже да вас све волим - речи су њене опроштајне поруке.

Врућина је узимала маха. Покушала је да се заштити користећи штап за планинарење да нанесе крему за сунчање на ноге, покривајући се мајицом коју је понела и папирном мапом.

- Замишљала сам како којоти могу да нањуше мој мирис и како трче у мом правцу. Да ће ме појести. Скупљала сам своју мокраћу у празну флашу одводе, да мирис не би привлачио животње. Урин је био тамне боје и плашила сам се да је то због унутрашњег крварења. Лежала сам на земљи и размишљала о свом животу, о томе ко сам ја, због чега жалим…

The referenced media source is missing and needs to be re-embedded.

Како се ноћ спуштала, са њом је долазила и хладноћа. На себи је имала само прслук и кратке панталоне.

-  Не бојим се мрака, али уплашила сам се онога што је можда негде око мене. Страх чини луде ствари човеку. Батерија ми све више празнила на телефону. Још неколико пута сам врисула за помоћ.Покушала је да се усправи користећи штап за планинарење, али је било превише болно.

На истом месту је дочекала и трећу ноћ.

- Пробудила сам се. Још увек сам жива. Преживела сам три ноћи у пустињи. Коначно сам прихватила да ме овде нико неће наћи. Али онда сам чула звук…хеликоптер.. тражили су несталог планинара. Вриштала сам колико сам имала снаге: “Ту сам!” Али они нису могли ни да ме виде ни да ме чују. Хеликоптер је прелетео још два пута пре него што су ме ипак видели. Заплакала сам од среће, олакшања и спознаје: Остаћу жива!

Аларм су подигли њени пријатељи.

- Знала сам да је једини начин да се жива извучем из тог кањона је да неко примети да нисам комуницирала ни са ким неколико дана и да провере где сам са мојим домаћинима. То се догодило. Неколико људи је приметило да се не оглашавам на Инстаграму. Почели су да ме зову, а затим су неки луди дошли до куће у којој сам била да ме провере. Тамо су пронашли моју белешку из календара: Изгубљена оаза палми. Затим је полиција пронашла мој аутомобил на уласку у парк - објаснила је Клер како је ипак преживела.

Лекари су утврдили да је имала вишеструке преломе карлице, повреду левог скочног зглоба и прелом стопала. Тестовима крви утврђено је да је имала упалу у бубрезима и мишићном ткиву. У болници је провела 11 дана, а наредна четири месеца у инвалидским колицима.

ПРЉАВА УЛОГА ШВАЈЦАРСКЕ ТОКОМ ДРУГОГ СВЕТСКОГ РАТА: Обелодањен списак 12.000 нациста са банковним рачунима у Цириху

Старац (103) ОЖЕНИО ДЕВОЈКУ (30)! Цео свет БРУЈИ о овој свадби, а ево и како је она ИЗГЛЕДАЛА! (ВИДЕО)

Шеик из Дубаија наредио КИДНАПОВАЊЕ И МУЧЕЊЕ своје две ћерке: Претио је и жени, а испливали су СТРАШНИ ДЕТАЉИ! (ВИДЕО)

Мушкарац се РАЗНЕО ИСПРЕД АМБАСАДЕ САД: Активирао експлозив док је пролазио на мотору (ФОТО)

(УЗНЕМИРУЈУЋЕ ФОТОГРАФИЈЕ) Покушај атентата на премијера: Ракетни напад на церемонију, НАЈМАЊЕ 23 МРТВИХ (ФОТО/ВИДЕО)