Најновије откриће ШОКИРАЛО астрономе: Не уклапа се у оно што смо до сада знали, а ево о чему је реч

05.10.2018. 01:01
Србија Данас/ Спутњик
Neptun
Нептун / Извор: Профимедиа/илустрација

Невероватно откриће

Астрономи су пронашли први месец изван Сунчевог система, величине и масе Нептуна који кружи око планете величине Јупитера, али с 10 пута већом масом.

Откриће је право изненађење, не због тога што доказује да месеци постаје свуда, већ због чињенице да је само питање времена када ће бити пронађен још један у звезданом систему.

"Беба ми је склизнула низ панталоне": Тинејџерка (16) није знала да је ТРУДНА, а онда се десио ШОК

Научници су били изненађени изгледом егзомесеца који се доста разликује од нашег месеца, који је каменит и који, како је недавно откривено, има лед.

- Огроман је и чудан, ако га упоредимо са нашим природним сателитом - казао је професор астрономије Дејвид Кипинг.

Чују ОТКУЦАЈЕ СРЦА људи под рушевинама, а НЕ МОГУ да им помогну: УЖАС у Индонезији се наставља (ВИДЕО)

Процењено је да су новооткривени егзомесец и егзопланета неколико пута већи од Јупитера, највеће планете из нашег соларног система. Обоје су гасни и налазе се на удаљености од 8.000 светлосних година од Земље.

Kosmos, svemir
Космос, свемир / Извор: Профимедиа/илустрација

Професор Кипинг и аутор студије Алекс Тичи, студент Колумбија Универзитета, рекли су да њихово истраживање свемира , уз коришћење НАСА свемирског телескопа Кеплер и свемирског телескопа Хабл, који кружи око Земље брзином од осам километара у секунди, омогућава први јасан доказ егзомесеца.

Егзомесец је већи од нашег Месеца, просечне величине и масе Нептуна, наше најмање гасне планете. Егзомесец и његова планета Кеплер 1625 имају сличну температуру као наше Сунце.

Егзомесец орбитира око три милиона километара око своје планете.

НОБЕЛОВА НАГРАДА ШОКИРА: Неочекивани двојац води, а ту су и С*КСУАЛНА РОБИЊА и политичар из КОМШИЛУКА

Кипинг, који је "већину одраслог живота посветио потрази за егзомесецима", врло је опрезан према могућем открићу.

У потрази за егзомесецима, астрономи покушавају да открију смањење или замућивање светлости звезде приликом проласка планета.

До сада научници су открили више од 3.000 егзопланета.