Научници испитују трагове "ванземаљског" испод дебелог слоја леда у језеру - Ево шта су пронашли! (ВИДЕО)

05.03.2020. 15:45
Србија Данас/Агенције
led
лед / Извор: Профимедиа/илустрација

Научници су дошли до револуционарног открића кад су пронашли скоро 4.000 микроба који живе у водама језера Виланс 2014. године.

Недавно су се вратили на лице места у нади да ће кад проуче језеро пронаћи доказе о животу у другим деловима света или чак и у свемиру.

МИСЛИТЕ ДА ЈЕ ОВО НЕКА ПУСТИЊА У АМЕРИЦИ? ПРЕВАРИЛИ СТЕ СЕ! Погледајте невероватне снимке о чему се заправо ради (ВИДЕО)

ПРЕТЊА ЗА ЗЕМЉУ: Опасни астероид ће нам се највише приближити крајем априла!

ЕКСПЛОДИРАО ЧУВЕНИ ВУЛКАН: Изазвао кишу пепела! Власти УПОЗОРИЛЕ ГРАЂАНЕ да му се не приближавају (ВИДЕО)

Научници са Мичигенског технолошког универзитета испитивали су подземље језера Вилианс које се налази испод леда које је изгледало као планета насељена ванземаљцима. У студији објављеној у часопису „Глобал биокемикл сајклс“ открили су да језеро има изненађујућу количину органског угљеника, виталног извора хране за микробе на Антартику.

Истраживачи су открили да се базен раствореног угљеника може формирати у језеру за 4,8 до 11,9 година. Док се језеро пуни и одлива, храњиве материје и органски угљеник путују под водом до Јужног океана.

- Нема фотосинтезе испод леда у океану низводно од овог језера и то ограничава расположиве изворе хране и енергије на начине који се не могу наћи у надземним језерима или отвореним океанима. Идеја је да би језера под ледом која се налазе узводно могла да обезбеде важне изворе енергије и храњивих материја за организме који живе у ледом прекривеним регионима Јужног океана - рекла је Триста Вик-Мејџорс, асистент професора биологије на Мичигенском технолошком институту и водећи аутор студије.

Истраживачи су користили бушилицу са топлом водом како би пробили лед дебљине од скоро једног километра, а после су узели узорке воде и послали камеру у језеро.

Она је рекла да ће проучавање језера испод леда пружити увид у то како је настајао живот и у другим деловима света.

- Има воде и постоји живот под ледом. То нас може пуно научити о нашој планети јер је ово сјајно место за посматрање једноставних екосистема без организама виших нивоа, тако да можемо доћи до одговора о животу до којих је немогуће доћи на другим местима - рекла је Триста Вик-Мејџорс.

ДА ЛИ ИМА ЖИВОТА НА МАРСУ? Подземне воде на Црвеној планети садрже доказе, ускоро следи одговор (ВИДЕО)

БИБЛИЈСКЕ СЦЕНЕ У СЈЕДИЊЕНИМ ДРЖАВАМА: Рушевине, пустош, штета, погинули... (ВИДЕО)

ЛЕГЕНДАРНИ "КРИВИ ТОРАЊ" ОТИШАО У ЛЕГЕНДУ! Срушен у трећем покушају (ВИДЕО)

"А ГДЕ ЈЕ УКОШЕНА АЈФЕЛОВА КУЛА?": У једној од највећих земаља света седам одсто људи верује да је Земља равна (ВИДЕО)

НАЈВЕЋА ЕКСПЛОЗИЈА У СВЕМИРУ ДО САДА: Ово је изазвала, научници УПЛАШЕНИ да се нешто чудно дешава!