НАУЧНИЦИ ОТКРИЛИ ЧУДАН СИГНАЛ: Сумњају да су нашу планету посетили ВАНЗЕМАЉЦИ?

18.12.2020. 12:09
Србија Данас/б92
Vanzemaljci
Ванземаљци / Извор: Профимедиа

Астрономи који стоје иза до сад најопсежније потраге за ванземаљским животом, истражују интригантну емисију радио таласа која је, чини се, дошла из смера Проксиме Кентаури, звезде која је најближе Сунцу.

Уски сноп радио таласа је током 30 сати надзора "уловио" телескоп Паркс у Аустралији, у априлу и мају прошле године. Анализа снопа траје већ неко време, а научници још нису идентификовали земаљског "кривца", на пример неки сателит у пролазу или опрема на Земљи.

ПРОНАЂЕНА ДЕЦА НЕСТАЛА У ПЕЋИНИ КОД МОСКВЕ: Успешна акција руских спасилаца

БОЖИЋНА РЕКЛАМА ОДУШЕВИЛА И РАСПЛАКАЛА МИЛИОНЕ ЉУДИ: Дека је био спреман на све да усрећи унуку за празник (ВИДЕО)

ЗАСТРАШУЈУЋА СТУДИЈА: Дим пожара шири заразне болести, бактерије и гљивице лете и до 300 метара у вис

Није необично да астрономи телескопом Паркс у склопу пројекта "Breakthrough Листен" вредног 100 милиона долара, опазе необичне радио таласе, али све се то до сада приписивало људском деловању или природним сметњама, преноси Јутарњи лист

И најновији "сигнал" можда ће добити свакодневно објашњење, али смер уског снопа, око 980 MHz, и привидно померање његове фреквенције за који је утврђено да је у складу са кретањем планета, овом открићу додали су мистериозну ноту.

Сноп срадио таласа који, чини се, долази из смера Проксиме Кентаури, црвене патуљасте звезде удаљене 4,2 светлосне године од Земље, није поново уочен од почетног посматрања, према речима астронома који је желе да остане анониман јер је истраживање још у току.

"То је први озбиљни кандидат од 'Wow!' сигнала", рекао је кратко, преноси Гардијан.

Иначе, "Wow!" сигнал откривен је 1977. године. То је био краткотрајни ускопојасни радио сигнал, откривен из опсерваторијума у Охају који трага за ванземаљском интелигенцијом.

Необични сигнал, који је своје име добио након што је астроном Џери Еман написао "Wow!" поред података, изазвао је таласе одушевљења, премда је Еман упозорио да се "не изводе велики закључци из половичних података".