Научници откривају НОВЕ ПЛАНЕТЕ: До сада за њих нисмо чули, а налик су шећерној вуни

21.12.2019. 20:08
Србија Danas/Index.hr
Svemir
Свемир / Извор: Профимедиа

Суперпрозрачни светови редак су облик планета, научници су пронашли тек петнаестак.

Астрономи су недавно детаљно анализирали једну новооткривену категорију планета које постоје у свемиру - суперпрозрачне светове (енг. super-puff планетс).

Од свих егзопланета које смо досад открили, само их је неколицина, мање од 15 њих, прозрачна. Астрономи су проучавали три младе прозрачне планете које орбитирају око звезде која је од нас удаљена око 2.600 светлосних година. Те планете су велике скоро као Јупитер, али имају мање од 1% његове масе.

ЖЕНЕ СУ ШИШАЛИ, А НЕРЕТКО И УБИЈАЛИ: Овако су се ФРАНЦУЗИ иживљавали над својим сународницама након ДАНА "Д" (ВИДЕО)

Најновије прогнозе: Ево колико ће људи бити на планети Земљи (ВИДЕО)

СИДНЕЈ ОПКОЉЕН ВАТРОМ: Стихија прогутала површину величине Белгије! (ВИДЕО)

То значи да имају невероватно малу густину, толико су лагане да су их астрономи упоредили са шећерном вуном, пише Сциенце Алерт.

Три споменуте прозрачне планете круже око звезде Кеплер 51. Откривене су 2012. године, али је тек 2014. уочена њихова необично ниска густина. А сада су научници, помоћу свемирског телескопа Hubblea, открили што се збива у атмосфери оваквих необичних планета.

Астрономи су неко време анализирали податке о саставу атмосфера планета Кеплер 51 б и Кеплер 51 д, а када су добили коначне резултате, схватили су да им атмосферу скрива непрозирни слој, који се налази на високој надморској висини тих планета.

- Нисмо одмах схватили шта се ту догађа. Очекивали смо да ћемо пронаћи воду, али на крају нисмо могли да уочимо траг ни једног молекула - рекла је научница Jessica Libby-Roberts са Универзитета Цолорадо Боулдер (УЦ Боулдер).

Одговор су потражили у рачунарским моделима, односно у симулацијама које су приказивале какви су атмосферски услови могући на прозрачним планетама врло ниске густине које прекрива непрозиран слој. Резултати су указивали на атмосферу водоника и хелијума, с високим надморским слојем метана.

Младе планете

Будући да су планете око звезде Кеплер 51 у раној фази развоја, можда је ово њихово стање које подсећа на шећерну вуну само привремено и касније ће постати мини Нептуни, најчешћи тип планета у галаксији, ког зачудо нема у нашем Сунчевом систему.

ХАОС У ХОНДУРАСУ: Рат затворских банди однео на десетине живота! ВОЈСКА МОРА ДА ИНТЕРВЕНИШЕ (ВИДЕО)

Лајкују објаве власти и шире мржњу према Ирану: Твитер угасио хиљаде налога из САУДИЈСКЕ АРАБИЈЕ

Венчали су се, а онда су открили нешто СТРАШНО: Мој муж је као зомби, боље би било да је МРТАВ, него да живи ОВАКО

ЗЛОСТАВЉАЛИ ДЕЦУ, ТЕРАЛИ ИХ ДА ПУШЕ: Оставке после великог СКАНДАЛА у елитној ШКОЛИ БАЛЕТА!

КАТАСТРОФЕ ПРОГУТАЛЕ 140. МИЛИЈАРДИ ДОЛАРА: Поред људских живота потрошене АБНОРМАЛНЕ СУМЕ на борбу са ПРИРОДНИМ СТИХИЈАМА