НАУЧНИЦИ ПРОНАШЛИ 50 МУТАЦИЈА У ОМИКРОНУ! Објављена 3Д слика новог соја - због једне ствари ЗАБРИНУТИ (ФОТО)

29.11.2021. 13:01
Србија Данас/Блиц
korona virus
корона вирус / Извор: Профимедиа/илустрација

3Д слика омикрона, коју је објавила болница Бамбино Гесу у Риму, открива да ова варијанта има много мутација концентрисаних у спајк протеину (С) - делу вируса који му омогућава да уђе у људске ћелије.

Научници су открили прве податке о омикрону, новој варијанти корона вируса, која је први пут откривена у Јужној Африци и Боцвани, а они показују да овај сој има више мутација од тренутно преовлађујуће делта варијанте.

ОГЛАСИО СЕ СТРУЧЊАК ЗА ЗАРАЗНЕ БОЛЕСТИ: Ево какве шансе имају вакцине против новог ОМИКРОН соја

ПОСЛЕДЊА ИНФОРМАЦИЈА: Нови сој короне настао код ХИВ пацијента, једна ствар посебно узнемирујућа

БЕЛОРУСИЈА НА "НИШАНУ" ЕУ И НАТО: Алијанса пребацује додатно наоружање на границу ПОЉСКЕ - вежбају НУКЛЕАРНИ напад

- Можемо јасно да видимо да варијанта омикрон има много више мутација од делта варијанте, концентрисаних пре свега у једној области протеина која је у интеракцији са људским ћелијама - изнели су научници у саопштењу.

Како додају ово не значи аутоматски да су ове варијације опасније, већ једноставно да се вирус додатно прилагодио људској врсти стварајући другу варијанту.

Научници су пронашли око 50 мутација у омикрону, од којих је 30 на С протеину, а половина у домену који се везује за рецептор - део који се везује за АЦЕ2 рецептор на људским ћелијама кроз које вирус улази у ткива.

Црвене тачке на слици, кажу истраживачи, указују на подручја са "веома великом варијабилности", док су наранџасте оне са "великом варијабилности", а жуте са "средњом варијабилности". Зелене тачке показују малу разлику између две варијанте, док сива област показује делове који се не разликују.

- Ген са више мутација даје омикрону више могућности да избегне лекове или вакцине које циљају на протеин тог гена - рекао је професор са Харварда, Дејвид Р. Лиу.

Како је рекао С протеин омикрона је јако мутирао, а то би могло да буде забрињавајуће, јер вакцине и лекови углавном таргетирају С протеин.

Он је додао да је потребно још истраживања.

Научник Ерик Тобол је поделио график на којем се омикрон пореди са алфом, бетом, гамом и делта сојем на којем се види да омиркон дели многе мутације са њима, али и да има још више мутација. Он је рекао да је вероватно да су те мутације настале у неком имунокомпромитованом пацијенту.

Број случајева заражених корона вирусом се утростручио за три дана у Јужној Африци на 2.828, али, како је наведено, то је можда делимично због интензивног праћења, иако је могуће да је брзина преноса варијанте омикрона двоструко већа од делта соја и да је време удвостручења око 4,8 дана, преноси Телеграф.

Ово је изнео Питер Опеншоу, професор експерименталне медицине на Империјалном колеџу у Лондону.

- Јужна Африка улази у лето и стопа заражавања делта сојем је ниска, тако да је тешко рећи да ли се омикрон такмичи са делтом - додао је др Опеншо.

Светска здравствена организација (СЗО) је у петак приметила да постоји могучност повећаног ризика од инфекције новом варијантом вируса корона Б.1.1529, названом омикрон, у поређењу са другим варијантама које такође изазивају забринутост.

- Чини се да се број случајева ове варијанте повећава у скоро свим провинцијама у Јужној Африци - навела је СЗО у саопштењу у петак.

Последњих недеља, број инфицираних корона вирусом је нагло порастао, што се поклопило са откривањем варијанте Б.1.1.529.