НЕВЕРОВАТНО ОТКРИЋЕ: Научници открили да вода на Месецу "одскаче" од тла, а ево шта то значи

12.03.2019. 07:38
Србија Danas/Express.co.uk
Mesec
Месец / Извор: Профимедиа

Летелице америчке свемирске агенције НАСА у орбити око Месеца откриле су да се молекуле воде "одбијају" по дневној страни нашег сателита, пише британски “Експрес”.

Невероватно откриће уследило је након дугог изношења претпоставки да је лунарна површина сува и негостољубива за течну воду. До пре свега деценију астрономи су очекивали да виде воду само у изолованим џеповима леда близу месечевих полова, али је недавни низ открића, укључујући ово последње, изазвало начин на који научници разумеју ствари.

ДОСАД НЕВИЂЕНО Пожалио се на бол у стомаку, дошао је у болницу, а доктори су се питали: ИМА ЛИ КРАЈА ОВОМЕ

Сада су научници саопштили да су мале количине површинске воде везане за месечево прашњаво, сиво тло или реголит. Те сишућне барице варирају по количини и локацији те зависе о добу дана. Водене молекуле су чврство везане за лунарну површину, све док температуре не дођу до врхунца у подне.

Оне се онда "термално десорбирају", односно одвајају од површине услед загревања и "одбијају" около, све док не падну на довољно хладну локацију да се вода поново веже за површину.

- Ови резултати помажу у разумевању лунарног воденог циклуса и помоћи ће нам да научимо о приступачности воде која се може користити код будућих људских мисија на Месец - истакла је Аманда Хендрикс, вођа студије.

Мајка троје деце уклонила силиконе! Била уверена да је трују, после операције сви су остали у чуду! (ФОТО)

Људи могу користити лунарну воду за гориво или заштиту од радијације. Ако се ствари те намене не могу послати са Земље, ово ће знатно олакшати и појефтинити будуће мисије.