НЕВЕРОВАТНО ОТКРИЋЕ: У водама има СТОТИНЕ ХИЉАДА ВИРУСА и ево колико су ОПАСНИ ЗА ЉУДЕ

28.04.2019. 07:29
Србија Danas/BBC
dno mora
дно мора / Извор: Профимедиа

У океанима се налази скоро 200.000 различитих врста вируса, а налазе се свуда - од површине до дубине од 4.000 метара, од Северног до Јужног пола, показало је последње истраживање.

Иако је већина њих безазлена по људе, они могу да инфицирају подморски живот, укључујући китове и љускаре, а научници тек почињу да разумевају какву улогу ови сићушни организми имају у океанима.

Истраживачи Универзитета Охајо саставили су глобалну мапу подморских вируса, засновану на узорцима воде са скоро 80 локација широм света. Њихова процена броја вируса у океанима је скоро 12 пута виша од претходних. Са изненађењем је, међутим, откривено да сви они потпадају у свега пет група, на основу њихове локације и дубине.

- Кад смо испитали гене вируса из сваке од изабраних заједница открили смо доказе о генетској адаптацији на различите зоне у океану – изјавила је истраживач Ен Грегори.

(ВИДЕО) ЧУДО! ДЕТЕ ПРЕЖИВЕЛО ПАД СА 12. СПРАТА! Потпуно невероватан инцидент забележен на камери

Његов авион се ОБРУШИО и закачио за КРОШЊУ ДРВЕТА, а онда је уследила НЕСТВАРНА АКЦИЈА! (ВИДЕО)

УМРЛА ПОЗНАТА ГЛУМИЦА! Пред смрт остала без вида! Памтићемо је по главној улози у легендарном филму! (ВИДЕО)

Друго изненађење за научнике је било то да Арктички океан садржи гомиле различитих врста вируса. Раније се сматрало да би жаришна тачка за микробиолошки свет био екватор.

Литар морске воде обично садржи милијарде вируса, од чега је већина неидентификована. Према последњем скупу података, 90 одсто популације вируса не може се класификовати у познату групу. Боље познавање океанских вируса је важно због њиховог утицаја на друге подморске микробе, укључујући бактерије и гљивице.

Вируси утичу на све друге сићушне подморске организме, попут планктона, који производе више од половине кисеоника који удишемо и апсорбује угљен диоксид из атмосфере.

- Без микроба би Земља и њени океани, чак и наша људска тела, стала – рекао је истраживач Метју Саливан, додајући да његова лабораторија помаже научницима да коначно виде скривене вирусе који инфицирају те микробе.

Студија је објављена у журналу "Сел".