"Пао је поред нас, особе су биле мртве" Потресни детаљи пада авиона у делти Дунава: Неколико сати пре трагедије, пилот преживео незгоду са сином
Искусни пилот (54), погинуо је када се у недељу у делти Дунава срушио мали авион којим је управљао његов колега (52).
Иванов је, недуго пре несреће, одлетео до резервата да покупи Михаила који је летео са сином (18), а након што им се преврнуо авион приликом слетања. И даље нико не може да поверује у то да је Михаило извукао живу главу из једне авионске несреће, да би само пар сати касније страдао у другој.
Михаило је кобног дана одлучио да са сином оде на панорамски лет. Полетели су у малом авиону из Тулче и уживали летећи изнад делте Дунава.
Око 11:00 часова, летелица је слетела на насип у комплексу Перитеашка, близу Гура Портице. Према првим информацијама, нос авиона дотакао је земљу, због чега се летелица преврнула.
Није јасно да ли се радило о слетању изазваном кваром или је Михаило желео да слети тамо, али је погрешио у маневру. Шта год да је био узрок, Михаило и његов син су успели да изађу из летелице неповређени. Међутим, уместо да тад позову помоћ, Михаило је повукао низ потеза који су на крају кумовали његовој смрти...
- Позвала ме је познаница особе која је некако принудно слетела са првим малим авионом. Та познаница ме је питала да ли постоји могућност да се добије баржа за преузимање авиона. Ми у општини немамо тако нешто. Отишли су да траже даље, испричао је Еуген Ион, председник општине Журиловка.
Михаил је несрећу пријавио Управи за безбедност цивилног ваздухопловства тек више од сат времена касније. Није, међутим, позвао број 112. Теоретски, није смео да буде тамо.
- Панорамски летови су забрањени у оквиру Резервата биосфере. То је зона строге заштите на великој већини територије, изјавио је Богдан Булете, гувернер Резервата биосфере Делте Дунава.
Тако је пилот позвао у помоћ друге авијатичаре. Прва летелица, којом је управљао пилот Алберт Малакса, дошла је из Браиле и безбедно преузела 18-годишњег дечака.
Међутим, авион у који је ушао Михаило, а којим је управљао Кристи Иванов, наишао је на проблеме одмах по полетању и убрзо се срушио. Очевидац који је видео пад каже да авион није летео ни минут.
Истрага већ открива више неправилности.
- Пао је баш поред нас, на 100 метара. Позвали смо 112. Пришао сам авиону, особе су већ биле мртве. Удаљили смо се, јер је авион и нисмо знали да ли може да експлодира, испричао је Паул Тараш, очевидац.
Стручњаци из Управе за истраге и анализе безбедности цивилног ваздухопловства, тужиоци и полицајци врше истрагу, прикупљају доказе и покушавају да утврде како је дошло до авионске несреће – да ли је у питању био технички квар или грешка пилота.
- Пилот летелице имао је важећу дозволу. Такође, летелица је имала важећу документацију, изјавио је Ђорђе Ротару, директор Аероклуба Румуније.
Пријатељ и пословни партнер Кристија Иванова у фирми која увози авионске делове не може да објасни шта се догодило.
- Немам ни најмању идеју, авион је био исправан у сваком погледу, на сликама се јасно види да су све команде на свом месту. Мотор је радио савршено. Чак и након што је дотакао тло, мотор је још радио. Овде је у питању само судбина, не знам шта да кажем. Ово не улази у приручнике. Можда је био неки силазни ваздушни ток, рекао је Овидију Миреа, Ивановљев партнер.
Оба пилота која су изгубила живот имала су више од 200 сати искуства у летењу. Кристи Иванов оставља иза себе троје деце. Михаило је био познат као заљубљеник у панорамске летове.
Поред узрока несреће, истражитељи морају да утврде и да ли су пилоти обавестили Роматсу о путањи лета, што је обавезна процедура чак и код панорамских летова.
Пилот Алберт Малакса, који је Михаиловог сина безбедно вратио кући и даље је у шоку због свега.
- Истрага је у току. Сачекаћемо резултате истраге. Тужан је тренутак, рекао је Алберт након трагедије.
Извор: Србија Данас/Телеграф