Постоји могућност да пилоти авиона нису видели хеликоптер? Круже разне теорије око узрока трагедије у Вашингтону, процене стручњака су страшне
Судар путничког авиона и војног хеликоптера изнад једног од најпрометнијих аеродрома у Вашингтону главна је светска вест. До судара је дошло у среду увече, око 21 сат по локалном времену, приликом слетања авиона компаније "Америцан Аирлинес" на аеродром Реган, који је најближи центру престонице. У току је потрага за путницима, којих је било укупно 67 у обе летелице, као и истрага о узроку судара.
Стручњаци сада спекулишу око тога шта је могао бити узрок ове трагедије. Сви су углавном сагласни око тога да је реч о једном од "најкомпликованијих" аеродрома у САД, а сумњају да је светлог у "уском ваздушном простору", могло да збуни пилоте.
Ваздушни простор Вашингтона иначе је тежак за навигацију. Стручњаци, међу којима и један бивши истражитељ, који је радио на још једној несрећи, говоре о "веома скученом" ваздушном простору. Истражитељ је рекао да простор веома ограничен због неколико оближњих споменика, укључујући Линколн меморијал и Вашингтонски споменик.
Алан Дил, који је некада радио за Национални одбор за безбедност саобраћаја, рекао је за НБЦ News да "стварно морате бити у игри" када летите тамо.
- Пилоти и контролори који слећу и полећу су добро обучени и свесни ових ограничења - рекао је он и додао да постоји "веома ограничен простор за грешке".
На основу јавних информација, каже да је простор ноћу још компликованији због неколико светала, укључујући она на земљи и на аеродрому.
Ова светла су можда отежала пилотима хеликоптера да виде авион... Наиме, мање од 30 секунди пре судара, контролор ваздушног саобраћаја је питао хеликоптер да ли може да види авион испред њих, коме је речено да се преусмери на другу писту.
- Али пилоти хеликоптера су можда мислили да је други авион испред њих онај на који су контролори упозорили, а не лет Америцан Аирлинеса са којим су се сударили - рекао је Дил.
Постоји и могућност да пилоти авиона нису видели хеликоптер. Наиме, авион који је пао био је неколико стотина стопа изнад земље када се сударио са хеликоптером.
Крис Ван Клив, старији дописник за транспорт и националне вести на ЦБС News-u, рекао је да се све одиграло уочи самог слетања путничког авиона на писту.
Био је у последњим корацима финалног приступа... Могуће је, зависно од тога где су се два ваздухоплова сударила, да пилоти авиона нису ни видели хеликоптер како долази - рекао је.
Стручњак за безбедност транспорта и аналитичар ЦБС News-a, Роберт Сумвалт се сложио са Кливом.
Сумвалт, који је бивши председник Националног одбора за безбедност транспорта, рекао је да је на основу података са радара деловало да је авион "скретао улево како би се поравнао са пистом 33".
- Био је испод 300 стопа када су подаци са радара изненада престали. То нам говори да се ово десило на релативно ниској висини, додао је -
Пилоти авиона већ би се окретали како би се поравнали са том пистом. Фокусирани су на писту. Био сам пилот комерцијалног авиона 24 године. Слетео сам на ту писту много пута. У окрету си. Гледаш да се поравнаш са том пистом", рекао је.
Окрећући главу у оба смера, Сумвалт је додао: - Не гледаш у том тренутку на други саобраћај. Тако да мислим да је то заиста био њихов фокус. Сада је право питање – где је био фокус посаде хеликоптера?“
Србија Данас/Телеграф