СЕНЗАЦИОНАЛНО ОТКРИЋЕ: Научници установили да су и диносауруси оболевали од рака

05.08.2020. 19:09
Србија Данас/Телеграф
dinosaurus
диносаурус / Извор: Профимедиа

На диносаурусе су утицале многе болести које имамо и данас и код животиња и код људи, укључујући и рак

СТРАХОВИТА ЕКСПЛОЗИЈА БЛОКИРАЛА ГРАД: У Бејруту проглашено ванредно стање, цео свет шаље помоћ

ПОТРЕСНА СВЕДОЧЕЊА ПРЕЖИВЕЛИХ ПОСЛЕ ЈЕЗИВЕ ЕКСПЛОЗИЈЕ: Били смо изгубљени у облаку црне печурке

МИРНО СУ ШЕТАЛИ УЛИЦАМА, А ОНДА ЈЕ СВЕ НЕСТАЛО: Испливали страшни снимци пролазника и сигурносних камера из Бејрута (ВИДЕО)

Када су научници први пут ископали фосиле диносауруса званог сентросаурус у канадској провинцији Алберта 1989. године, приметили су лошу и неправилну кост ноге и помислили да је тако зарасла.

Међутим, ново испитивање показује нешто другачије, саопштили су научници. Малформација је манифестација остеосаркома, агресивног карцинома кости, због чега је овај сентросаурус који је живео пре 76 милиона година први познати пример диносауруса оболелог од малигног карцинома.

Дуг око шест метара, сентросаурус је био четвороножни кљунасти диносаурус биљојед који је имао дугачак рог изнад носа и коштана пера изнад врата са два мања кукаста рога.

Палеонтолог Дејвид Еванс из Краљевског музеја Онтарио у Торонту рекао је да је кост потколенице овог сентросауруса имала огромни тумор "већи од јабуке".

Ово невероватно откриће показује да, без обзира на то колико су неки диносауруси изгледали снажно, на њих су утицале многе болести које имамо и данас и код животиња и код људи, укључујући и рак.

Будући да се већина тумора јавља у меком ткиву које се не фосилизира лако, у евиденцији фосила има мало доказа о канцеру.

СТИЖЕ ПРЕКО ПОТРЕБНА ПОМОЋ: Први руски авион са мобилном болницом полетео за Бејрут