СЕНЗАЦИОНАЛНО СВЕТСКО ОТКРИЋЕ АРХЕОЛОГА У ЈОРДАНУ: Пронађена кућа великог пророка, ово може променити много тога

06.08.2021. 21:26
Србија Данас
Reka Jordan
Река Јордан / Извор: Shutterstock

Објављене фотографије његовог дома

Јордански археолози потврдили су завршетак радова на новооткривеној кући старозаветног пророка Лота у региону јужне долине реке Јордан, на југу земље, наводи званична новинска агенција "Петра".

ВАТЕРПОЛИСТИ И ЈОВАНА ДОНЕЛИ НОВЕ МЕДАЉЕ: Меридиан близу милионске донације!

ВЕЛИКО ЗЛО СЕ НАДВИЈА НАД ЦЕНТРАЛНОМ АЗИЈОМ: Небензја упозорава на опасност неслућених размера, Руси у приправности

КОРОНА ДОБИЛА НЕОЧЕКИВАНОГ НЕПРИЈАТЕЉА: Постоји начин како да смртоносни вирус не зарази човека

Шеф јорданског удружења туристичких водича Мухамед Хамад нагласио је да је ово откриће једно од најистакнутијих открића од када постоји јорданска држава.

- Имамо нову светску туристичку дестинацију у јужној долини Јордана, засновану на чврстим и јаким научним доказима, и време је да то искористимо у различитим областима - рекао је Хасан Оваис, члан Удружења туристичких водича.

Мухамед Вахиб са Хашемитског Универзитета рекао је да се "Краљевина суочава са светским открићем", представљајући оно што је описао као "научне и материјалне доказе за откриће Лотовог дома".

Ови докази укључују астрономске, геолошке и географске доказе, резултате археолошких ископавања, теренске прегледе и трговачке путеве повезане са регијом, као што су Међународни пут тамјана, Пут Елафа Курашија, плоче са натписима откривене у Вавилону, плоче Ебла, Акадске плоче, а касније и римски путеви.

The referenced media source is missing and needs to be re-embedded.

Професор антропологије на Универзитету Ал ал-Бајт у Јордану и члан тима за откривање, Махмоуд Абдел Азиз, истакао је да су "теренске студије, научна поређења и обрасци стабилности у региону обухваћени са свих страна, потврђујући истинитост овог открића и његов неупитни доказ, те да докази антрополога потврђују резултате археолошких истраживања, преноси Спутник Арабиц.

Подсетимо, Лот је, према Књизи постања, синовац праоца Аврама и отац Моава и Амона. Упозорен од анђела због своје праведности, напустио је Содом благовремено и тако избегао судбину Содомљана, спаљених небеским огњем. Лотова жена, међутим, претворена је у кип од сланог камена зато што се, упркос анђелској забрани, осврнула да види шта се то збива са Содомом.