ГРКЕ СКУПО КОШТАЈУ ФАТАЛНЕ ГРЕШКЕ: Подигнута оптужница против још ТРИ особе - осумњиченима ДОЖИВОТНИ ЗАТВОР?
Судије који надгледају истрагу о узроцима несреће рекли су да су двојица званичника оптужених били шефови станице.
Правосудни органи који истражују судар два воза код Ларисе подигли су оптужницу против још три радника у грчкој железници.
ПРЕЖИВЕЛА У ВОЗУ СМРТИ, А ЊЕНЕ РЕЧИ БУДЕ ЈЕЗУ: Потресна исповест девојке која је била у другом вагону у време експлозије у Грчкој
МАШИНОВОЂА ГРЧКОГ ВОЗА СМРТИ НАСЛУТИО ТРАГЕДИЈУ? Један позив отвара нову мистерију
"НАЖАЛОСТ, САДА СВЕ ПОЧИЊЕ" Шеф железничке станице у Лариси саслушаван више од СЕДАМ сати - пропусти су озбиљни, ЕВО како се бранио (ФОТО)
Судије који надгледају истрагу о узроцима несреће рекли су да су двојица званичника оптужених били шефови станице. Обојица су наводно завршили своје радне смене пре трагедије. Оптужен је и надзорник, јер је ставио у смену неискусног шефа станице, преноси "Гардијан".
Они се суочавају са оптужбама за вишеструко убиство из нехата, али и оптужбама за наношење телесних повреда - дела која се кажњавају доживотном затвором ако буду проглашени кривима. Сличне оптужбе подигнуте су у недељу и против шефа станице који је оптужен да је направио фаталну грешку која је довела два воза на исти колосек. Аудио изводи које су објавили грчки медији преносе очигледну збуњеност 59-годишњака док забринуте колеге зову да питају шта се догодило одмах након судара.
Подсетимо, у стравичној несрећи у Лариси погинуло је најмање 57 људи, већином студената, док је на десетине повређено.
Несрећа која се догодила 28. фебруара изазвала је незадовољство јавности због катастрофалног стања грчке железничке мреже, а радници штрајкачи поручују да су за то криве године занемаривања, недовољног улагања и броја запослених, што је све последица деценијске дужничке кризе у земљи, преноси Ројтерс.
Полиција је проценила да се чак 60.000 људи придружило протестима синдиката и студентских група у Атини и Солуну.
Грчка је приватизовала железницу 2017. године продајом италијанској државној компанији "Ferrovie dello Стато Италиане" и она сада послује под именом "Hellenic Траин". Очекивања су била да ће наредних година у железничку инфраструктуру, за коју је уз италијанску, одговрна и грчка компанија ОСЕ под државном контролом, бити уложено стотине милиона евра, али се то није десило.
Председник грчке владе Кирјакос Мицотакис рекао је у обраћању нацији да "све указује на трагичну људску грешку", али је прихватио неке од критика, признајући да су деценије занемаривања могле допринети катастрофи.